Incògnita resolta. La misteriosa escultura contra l'esclavisme que havia aparegut aquest divendres a la plaça Antonio López de Barcelona és obra de l'artista francès James Colomina, que l'ha col·locada sense el permís de l'Ajuntament de la capital catalana. Es tracta del mateix lloc on fins al maig del 2018 hi va haver l'estàtua d'Antonio Lopez, que va ser retirada pel consistori.
Colomina ha explicat que es tracta d'una acció reivindicativa amb motiu de l'aniversari de l'abolició de l'esclavitud a Espanya el pròxim 30 de gener. L'escultura que ha col·locat es diu "Humanitat" i presenta dues figures de color vermell que s'abracen, i que representen un os de peluix i el nen que hi ha a l'interior de cada adult, segons ell.
"És com un símbol de la relació positiva entre la diferència on el color de la pell, el gènere, la raça i la religió serien percebuts com una riquesa", ha afegit. De fet, el passat esclavista d'Antonio López és el fet que va motivar la retirada de la seva estàtua i també el futur canvi de nom de la plaça.
La història acabarà amb un bon final. Fonts municipals han confirmat que l'artista no tenia permís municipal per instal·lar l'escultura tot i que han afegit que, de moment, la deixaran on és "com altres mostres d'art efímer que es fan a la ciutat".
Què hi fa una misteriosa escultura contra l'esclavisme en una plaça de Barcelona?
L'artista James Colomina ha volgut reivindicar l'aniversari de l'abolició de l'esclavitud a Espanya

- L'escultura de l'artista francès a la plaça Antonio López de Barcelona | James Colomina -
- |
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 28 de gener de 2022 a les 19:05
Actualitzat el 28 de gener de 2022 a les 19:18
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen