Recuperen el cos del submarinista mort en una cova de l'Estartit

Es trobava a 47 metres més endins d'on va ser localitzat el seu company

Publicat el 21 de juliol de 2014 a les 11:34
Els submarinistes de la Guàrdia Civil espanyola han recuperat aquest dilluns al migdia el cos del submarinista mort a la Cova dels Arquets, situada a una milla de l'Estartit. Al voltant de dos quarts d'una, l'equip de rescat ha arribat al port de l'Estartit amb el cos sense vida de l'home, de 62 anys. Els treballs s'han desenvolupat més ràpid del previst en un principi per l'equip d'espeleobusseig de la Guàrdia Civil. La cova dels Arquets està a uns vuit metres de profunditat i el cos de la víctima es trobava situat a uns 47 metres més endins d'on va ser localitzat aquest diumenge el seu company, de 53 anys, en estat crític després de sobreviure més de 20 hores gràcies a una bossa d'aire.

L'equip dels GEAS de la Guàrdia Civil que ha dut a terme el rescat està format per set submarinistes, que en total han fet tres immersions. La primera, i prioritària, ha estat per recuperar el cos; la segona per recuperar el material tant de la víctima com l'ampolla del seu company rescatat amb vida; i una darrera per desinstal·lar el material de rescat i analitzar la tipografia de la cova per recopilar el màxim d'informació sobre aquest indret.

Un cop recuperat el cos sense vida del submarinista, ha estat traslladat a les instal·lacions del port esportiu de l'Estartit, on l'esperaven els familiars.

Els dos submarinistes, la víctima i el ferit, anaven acompanyats d'una tercera persona que sí va poder escapar de la cova i va donar l'avís dissabte al matí.