Fonts de Seat han confirmat a l'ACN que en una primera valoració de l'estructura actual de la plantilla estimen que hi ha 1.800 llocs de treball directes i 1.000 indirectes que podrien no tenir càrrega de feina amb l'electrificació del grup. L'empresa aposta per reorganitzar progressivament l'estructura per "garantir un model de negoci sostenible"
Alhora, la companya creu que cal "definir el futur de Seat Components", la planta que el grup té al Prat de Llobregat, que fabrica caixes de canvi i que esperava rebre l'encàrrec de fabricar el motor elèctric. Fonts de l'empresa assegura que treballa per trobar "solucions alternatives a través de consens" amb els sindicats, en cas que es confirmi que qui s'endú la càrrega de feina és la planta d'Audi a Hongria.
Seat recorda que "sense l'electrificació no existeix un pla B" i admet que la transició és "un repte" i per això estan fent "un gran esforç inversor" de més de 5.000 milions d'euros fins al 2025. L'empresa està a l'espera de participar en el PERTE del vehicle elèctric i connectat, a través del qual Volkswagen vol rebre recursos per instal·lar una planta de bateries a Espanya així com electrificar les plantes on es farien els vehicles urbans elèctrics del consorci alemany.
Pel que fa a les demandes sindicals, que reclamaven tirar endavant l'electrificació sense tocar ni sou ni el personal, han assegurat que la implementació de les propostes "suposarien un augment del cost d'entre un 25 i un 30%", en una retribució salarial que ja està "entre un 15% i un 25% per sobre de la mitjana del sector".