El 2025 serà un any de canvis a les carreteres de l'Estat. I és que la Direcció General de Trànsit (DGT) prepara diverses modificacions pel que fa als senyals de trànsit. Es tractarà de canvis progressius que es produiran quan els senyals antics quedin massa vells. Sigui com sigui, persegueixen modernitzar-los i adaptar-los als conductors. Aquests són els que canviaran:
P-8: pas a nivell sense barrera
El canvi al P-8 és el clar exemple del tarannà dels nous senyals. Sense intenció de modificar-ne el significat, simplement vol fer més identificable el tren, substituint una locomotora a vapor per un comboi elèctric.
P-21a: perill per la presència d'infants a la zona
En el cas de la P-21a, l'actualització no respon a una actualització estètica ni tècnica, sinó social. El canvi de l'home per la dona i la nena pel nen persegueix trencar amb els rols de gènere patriarcals.
R-111: prohibida l'entrada a vehicles agrícoles
El canvi al senyal R-111 és de la primera escola i només es justifica per qüestions estètiques. Així, el nou disseny fa més entenedor per als conductors que es tracta d'un tractor.
R-407b: via reservada per a ciclomotors
I el mateix passa amb el senyal R-407b. El nou ciclomotor s'assimila més als actuals i abandona elements com els pedals que podien portar a l'equívoc de semblar una bicicleta.
P-33: perill per visibilitat reduïda
El darrer canvi és el que patirà el senyal P-33, per evitar confusions amb el de les zones de baixes emissions (ZBE). Ara, mostrarà més clarament el que simula ser boira.