Set rescats de muntanya dels Bombers aquest diumenge

Dels set accidentats, un home que feia moto de muntanya està en estat greu i un altre que ha caigut durant un curs de barranquisme, està menys greu | En total, aquest cap de setmana han fet onze rescats en total

Publicat el 09 d’octubre de 2016 a les 17:08
Els Bombers de la Generalitat han fet set rescats de muntanya aquest diumenge per rescatar persones accidentades mentre feien activitats de lleure. En total, aquest cap de setmana han estat dotze les persones rescatades, si s'hi sumen els cinc rescats de dissabte.

En el primer, poc abans de les deu del matí, l'helicòpter dels Bombers de la Generalitat ha rescatat un home de 40 anys que ha tingut un accident mentre feia foto de muntanya en una de les pistes forestals de Can Llaurador, a Santa Cristina d'Aro (el Baix Empordà). Membres del Grup d'Actuacions Especials dels Bombers (GRAE) han fet un gruatge per pujar l'home a l'helicòpter, i dur-lo posteriorment al lloc on un altre helicòpter, del Sistema d'Emergències Mèdiques, l'esperava per traslladar-lo a l'Hospital de la Vall d'Hebron. Hi ha ingressat en estat greu.

Dos minuts més tard de les onze del matí, i també al Baix Empordà, una dona de 58 anys ha caigut mentre feia una excursió pels volts del castell de Montgrí, a Torroella de Montgrí. L'helicòpter amb la unitat GRAE s'hi ha desplaçat, i ha evacuat la dona a l'Hospital Universitari Doctor Josep Trueta de Girona, amb cops a la cara.

Gairebé a la mateixa hora, a les 11 i set minuts, els Bombers han rebut l'avís d'un altre accident. En aquest cas, un home de 40 anys ha caigut a la Solella, a Sant Martí de Centelles (Osona), mentre feia un curs de barranquisme. Un helicòpter amb una unitat GRAE i una dotació terrestre han rescatat l'home, que presentava traumatismes al cap i a la regió lumbar, i l'han portat fins l'helicòpter del SEM, que l'ha portat a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell en estat menys greu.

Abans del migdia, els Bombers encara han fet un altre rescat, el d'una excursionista que feia el GR97.3 al terme municipal d'Alella, al Maresme. La dona, de 44 anys, s'ha fet lesions al turmell i al genoll, i els bombers l'han portat al camp de futbol d'Alella. Allà l'esperava una ambulància, que l'ha evacuat a l'Hospital Germans Trias de Badalona.

A Capolat, al Berguedà, on ahir els Bombers ja van rescatar un excursionista, avui han rescatat una dona accidentada mentre buscava bolets. A les tres i vint-i-quatre minuts de la tarda, la central ha rebut l'avís de la caiguda de la dona dins del bosc. Els Bombers hi han desplaçat un helicòpter, una unitat GRAE i una dotació terrestre. Quan han localitzat la dona, l'han immobilitzada i l'han traslladat a peu de la pista forestal, on una ambulància del SEM l'esperava per portar-la a l'Hospital Sant Bernabé de Berga, amb una lesió al turmell.

El sisè rescat del dia ha estat a la Vall de Boí, a l'Alta Ribagorça. Els Bombers han rescatat un excursionista de 38 anys que baixava del Pic de la Punta Alta. L'helicòpter i la unitat GRAE l'ha rescatat del lloc on havia caigut. Un cop immobilitzat, el personal del SEM li ha fet una primera assistència mèdica, i el mateix helicòpter dels bombers l'ha portat a l'Hospital Comarcal del Pallars, a Tremp.
 
L'últim rescat ha arribat a gairebé un quart de set de la tarda, quan una dona de 33 anys ha caigut per una tartera quan intentava arribar al refugi de Molières, a la Vall d'Aran. Un company d'excursió ha avisat els serveis d'emergència, que han activat una dotació dels Pompièrs d'Aran i un helicòpter. L'accidentada tenia una ferida oberta al genoll i l'han traslladat a l'Hospital de la Vall d'Aran, a Vielha.

Els bombers han volgut recordar que és important planificar bé qualsevol activitat a la muntanya, informar-se de les condicions meteorològiques i portar l'equip adequat.