Tarragona i Girona són les dues ciutats catalanes amb les tarifes de taxi més altes de Catalunya. Respecte l'estat espanyol, Tarragona encapçala el rànquing -malgrat haver-les abaixat un 4,9%-, seguida de Sant Sebastià, Girona i Pamplona. Aquestes dades s'extreuen d'un estudi de Facua-Consumidors en Acció, que recull també que les més baixes són les de Santa Cruz de Tenerife, Arrecife (Lanzarote) i Las Palmas de Gran Canaria.
Les majors diferències per trajecte es troben en els desplaçaments diürns més curts (baixada de bandera més un quilòmetre o carrera mínima), on els preus varien des dels 5,33 euros que es cobren a Sant Sebastià fins als 2,3 a Arrecife.
L'associació de consumidors assenyala que en deu de les 45 ciutats analitzades s'apliquen tarifes especials durant determinats horaris en caps de setmana, incrementant el preu respecte a la tarifa nocturna o amb una tarifa específica, com el cas de ciutats com Bilbao, Barcelona, Granada, Pamplona, Sant Sebastià i Sevilla.
Facua considera que "no hi ha justificació per encarir aquest servei els caps de setmana més enllà d'aplicar la mateixa tarifa que en les nits dels dies laborables".
L'associació també es mostra contrària que els usuaris paguin suplements pels recorreguts amb destinacions en punts com aeroports o estacions de trens i autobusos, "ja que no existeix més qualitat del servei que ho justifiqui", i rebutja l'aplicació de tarifes fixes en els viatges amb origen o destí en aquests llocs, "ja que queden perjudicials per a bona part dels usuaris".
Tarragona i Girona, les ciutats amb els taxis més cars de Catalunya
Se situen en primera i tercera posicions d'un rànquing que també inclou ciutats de l'estat espanyol
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 18 d’agost de 2015 a les 13:35
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó