Turisme de Barcelona aspira a rebre més d'un milió de visitants aquest estiu

El consorci llança una campanya per posicionar la capital catalana com una ciutat des d'on treballar a distància

Turistes visitant la Casa Batlló amb mesures de prevenció
Turistes visitant la Casa Batlló amb mesures de prevenció | Adrià Costa
NacióDigital
17 de març del 2021
Actualitzat a la 13:52h
Turisme de Barcelona s'ha marcat l'objectiu d'aconseguir que més d'un milió de turistes visitin la capital aquest estiu. La directora general del consorci, Marian Muro, ha assegurat que l'expectativa és assolir la meitat de visitants que l'estiu del 2019. Aleshores, segons dades de l'Ajuntament van ser 2.328.482 els turistes que van arribar a la capital. Per tant, l'objectiu que es marca el consorci és que enguany n'arribin més d'1,1 milions.

Muro ha valorat que la posada en marxa del passaport sanitari "pot ajudar molt" a establir la lliure circulació a Europa i evitar les quarantenes. En paral·lel a aquests objectius, el consorci ha llançat aquest dimecres Workation, una campanya per posicionar la capital catalana com una ciutat des d'on treballar a distància. El projecte va dirigit a "nòmades digitals" i teletreballadors i preveu contribuir a reactivar l'activitat de la ciutat després de la pandèmia.
Els establiments de turisme rural, espais oberts o destinacions que permeten fer activitats a l'aire lliure estan tenint una "gran demanda" per Setmana Santa. "És lògic", afirma Muro. De totes maneres, la directora general de Turisme de Barcelona també preveu l'arribada de persones procedents d'altres comarques a la capital catalana per tenir "experiències culturals en una situació de luxe", amb poca densitat de turistes.

El gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Francesc Vila, ha coincidit en les altes expectatives per a les destinacions de natura, com el Montseny, el Pirineu o la costa del Litoral. "Esperem una resposta satisfactòria de residents de Barcelona que es desplacin al territori", ha assegurat.

De cara a l'estiu, Turisme de Barcelona vol assolir un 50% dels visitants registrats el 2019. Per fer-ho, confia en la posada en marxa del passaport digital com una via per fer possible la lliure circulació a Europa i evitar quarantenes.

Muro ha assegurat que el mercat rus està "preparat per sortir" i Turisme de Barcelona ha detectat reserves de clients americans per a finals d'any. "Es tracta d'un públic premium, que contracta viatges molt personalitzats, fets a mida, amb grups de poques persones", ha afirmat. En canvi, el mercat del sud-est asiàtic "trigarà" a reactivar-se, amb una recuperació prevista per al 2022.

Un destí de teletreball

En una enquesta prèvia al llançament de la campanya, un 68% de les persones afirmava que estava treballant en remot a conseqüència de la pandèmia i un 77% reconeixia estar disposat a canviar la residència. Entre els atributs pels quals es guiaven a l'hora d'escollir la destinació, un 86% prioritzava la connectivitat; un 69% feia referència a la seguretat davant el coronavirus; un 63% mencionaven els preus de l'habitatge i un 50% destacaven la importància del clima.

Davant aquestes dades, Turisme de Barcelona vol posicionar la capital catalana com un destí des d'on treballar a distància. Amb aquesta campanya, el consorci preveu contribuir a incrementar l'ocupació dels hotels i apartaments turístics de la ciutat i activar altres serveis com la restauració o el comerç. Així mateix, preveu desenvolupar un nou segment estratègic, amb especial atenció al públic millennial.

La iniciativa, sota el lema Move your desk. Change your life, s'articularà a través d'una campanya de comunicació adreçada a "mercats estratègics", com Regne Unit, França, Bèlgica, els Països Baixos, Holanda, Dinamarca i Noruega. "No ens hem de dirigir a qualsevol mercat o qualsevol segment. Hem fet una microsegmentació per arribar al potencial consumidor interessat", ha explicat Muro. Turisme de Barcelona preveu aconseguir més de 140 milions d'impacte en tota la campanya.
Arxivat a