David de la Puente, de 41 anys, és un català protagonista d'una estranya història plena d'ombres. L'home fa un mes que viu refugiat a l'aeroport de Bogotà (Colòmbia) per por a un sicari “xenòfob” i està a les instal·lacions amb la seva parella colombiana esperant que algú li pagui un bitllet per retornar a Europa. Així ho relata ell mateix en una entrevista a Sin Filtros.
L'home fa quatre anys que viu a Bogotà. Va conèixer la seva parella colombiana, Patricia Torres, a través de Facebook i es van enamorar. El català va decidir viatjar a Colòmbia per conèixer-la i tornar junts a Europa.
En David treballava com a cuiner a París i va demanar un mes de vacances per solucionar la seva relació sentimental. Va viatjar a Colòmbia però tot se'n va anar en orris quan li van robar els diners del seu compte bancari. Llavors va decidir quedar-se al país per estalviar i tornar junts amb la noia. A hores d'ara, però, ha hagut de treballar en feines mal pagades i encara no ha pogut ajuntar els diners suficients.
Tot s'ha complicat encara més: un ex-paramilitar colombià, segons David, l'ha amenaçat. Per xenofòbia, assegura el català: “Ens acusa els estrangers de portar-nos els diners de Colòmbia a Europa”. La parella viu ara atemorida en un passadís de l'aeroport, des del 4 de febrer, amb unes mantes i un ordinador.
L'afectat assegura que porta des del passat mes d'agost demanant ajuda a l'ambaixada espanyola a Bogotà perquè el repatriïn però no li han concedit.
Un català fa un mes que viu a l'aeroport de Bogotà per por d'un sicari
David de la Puente assegura que li van robar els diners i que no pot tornar a Europa
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de març de 2017 a les 06:09
Et pot interessar
-
Societat Avís per temps violent a sis comarques durant la tarda de diumenge
-
Societat Interrompuda la circulació a les línies R2 Sud, R14, R15, R16 i R17 per un atropellament a Viladecans
-
Societat El Meteocat alerta de la pluja d'aquesta tarda
-
Societat Les tempestes deixen fins a 123 litres d'aigua prop de Girona
-
Societat Catalunya té prop de 800.000 places turístiques i en 90 municipis hi ha més llits per a visitants que residents
-
Societat El comte de Godó cedeix la presidència del grup al seu fill però continua com a editor