David de la Puente, de 41 anys, és un català protagonista d'una estranya història plena d'ombres. L'home fa un mes que viu refugiat a l'aeroport de Bogotà (Colòmbia) per por a un sicari “xenòfob” i està a les instal·lacions amb la seva parella colombiana esperant que algú li pagui un bitllet per retornar a Europa. Així ho relata ell mateix en una entrevista a Sin Filtros.
L'home fa quatre anys que viu a Bogotà. Va conèixer la seva parella colombiana, Patricia Torres, a través de Facebook i es van enamorar. El català va decidir viatjar a Colòmbia per conèixer-la i tornar junts a Europa.
En David treballava com a cuiner a París i va demanar un mes de vacances per solucionar la seva relació sentimental. Va viatjar a Colòmbia però tot se'n va anar en orris quan li van robar els diners del seu compte bancari. Llavors va decidir quedar-se al país per estalviar i tornar junts amb la noia. A hores d'ara, però, ha hagut de treballar en feines mal pagades i encara no ha pogut ajuntar els diners suficients.
Tot s'ha complicat encara més: un ex-paramilitar colombià, segons David, l'ha amenaçat. Per xenofòbia, assegura el català: “Ens acusa els estrangers de portar-nos els diners de Colòmbia a Europa”. La parella viu ara atemorida en un passadís de l'aeroport, des del 4 de febrer, amb unes mantes i un ordinador.
L'afectat assegura que porta des del passat mes d'agost demanant ajuda a l'ambaixada espanyola a Bogotà perquè el repatriïn però no li han concedit.
Un català fa un mes que viu a l'aeroport de Bogotà per por d'un sicari
David de la Puente assegura que li van robar els diners i que no pot tornar a Europa
ARA A PORTADA
-
-
-
Illa apel·la al «realisme» per justificar l'ajornament fins al 2028 de la gestió «total» de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
Merlí, Oques Grasses i amor: la història d'un «català» nascut a Segòvia que desafia les estadístiques Laura Vilalta
-
«Els corresponsals de TV3 són moderats en comparació al que podrien dir de Gaza» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 03 de març de 2017 a les 06:09
Et pot interessar
-
Societat S'inaugura el carril bus de la B-23: permetrà estalviar-se uns 15 minuts en hora punta
-
Societat El temps del cap de setmana del 2 i 3 d'agost: clima tranquil a l'espera d'una pujada de temperatures
-
Societat Wallapop es ven per 600 milions d'euros a una empresa sud-coreana
-
Societat Alerta per temps violent a quatre comarques durant la tarda de divendres
-
Societat Rècord de turistes a Catalunya en la primera meitat d'any
-
Societat L'estat del trànsit, en directe: retencions en diversos punts de l'AP-7