Un home ha admès aquest dilluns a l’Audiència de Barcelona que mentre era tècnic de canalla de la colla dels Castellers de Barcelona va abusar sexualment de nou adolescents menors d’edat fent-los tocaments mentre els feia massatges a casa seva entre els anys 2014 i 2019. L’acusat, a qui la Fiscalia demanava inicialment 39 anys i dos mesos de presó, ha acceptat els fets denunciats per les noies i ha acceptat una rebaixa de la pena fins als 10 anys i mig de presó, que previsiblement se suspendrà. Quatre de les víctimes han confirmat les seves denúncies, però després de la vista li han reclamat que els demanés perdó, cosa que l’acusat no ha fet.
L’home portava uns 20 anys a la colla exercint diverses funcions, entre elles la de tècnic de canalla, i es va guanyar la confiança de les famílies. Convidava alguns dels nens i nenes de la colla a casa seva després dels assajos o abans d’una actuació, sobretot a les nenes i adolescents, a les quals coneixia de feia anys i feia de mentor i era el seu referent. Amb l’excusa que sabia fer massatges per tal que dormissin millor o tinguessin menys molèsties musculars, les enganyava oferint-los dolços, llaminadures i els seus menjars preferits. Durant aquests massatges va ser quan va fer tocaments al cul, els pits o els genitals de les noies.
En la majoria dels casos, les víctimes quedaven bloquejades per la situació i es feien les adormides per intentar girar-se i evitar els tocaments. En alguns casos sí que les afectades van mostrar el seu disgust i li van transmetre que la seva tasca no requeria apropar-se tant a les parts íntimes, però el condemnat assegurava que tot formava part del massatge. El judici ha estat molt ràpid, ja que l’home ha acceptat els fets contra quatre de les víctimes i després ha admès la resta de fets genèricament. Quatre de les víctimes han confirmat verbalment davant del tribunal els fets denunciats. Aleshores, el ministeri públic, única acusació, ha modificat les seves conclusions inicials i ha rebaixat la petició de penes.
Dels quatre delictes d’abús sexual, sis delictes continuats d’abús sexual i un d’exhibicionisme, ha passat, amb el nou codi penal, a dos delictes d’agressió sexual, set d’agressió sexual continuada i un d’exhibicionisme. Això ha rebaixat la pena de 39 anys i dos mesos a 10 anys i mig de presó, 1.080 euros de multa, prohibició d’aproximació i comunicació amb les víctimes durant cinc anys, llibertat vigilada durant cinc anys després de la pena de presó, 6.000 euros d’indemnització a cada víctima i inhabilitació per qualsevol activitat amb menors durant quatre anys.
La defensa no s’ha oposat a la pena i, quan sigui ferma, demanarà la suspensió de l’ingrés a presó, al qual previsiblement la Fiscalia no s’oposarà, ja que cap de les penes individuals supera els dos anys de presó. Les víctimes no tenien advocat propi i les quatre que han declarat no han acabat d’entendre el pacte. Per això, en acabar la breu vista oral han volgut reunir-se amb el fiscal perquè els expliqués els termes de l’acord. Tot i declarar amb l’acusat separat d’elles per una mampara, en sortir s’han creuat amb ell, l’han insultat entre crits i plors i li han exigit que els demanés perdó. Alguns membres de la colla han donat suport a l’acusat, mentre que quasi ningú ha acompanyat a les noies. Segons han explicat, no han fet suport presencialment a les víctimes per petició seva, en una voluntat de preservar la intimitat.
Els Castellers de Barcelona han anunciat que expulsaran definitivament el membre de la colla en el moment que es faci pública la sentència. A través d’un comunicat, els Castellers de Barcelona han explicat que van expulsar “de forma cautelar i immediata la persona acusada a l’espera d’aclarir els fets” i que han treballat per “acompanyar totes les persones afectades”.
Un excasteller de Barcelona abusa sexualment de nou nenes i no anirà a presó
L'acusat ha estat condemnat a deu anys, però previsiblement no ingressarà a un centre penitenciari perquè cap de les penes individuals superen els dos anys
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de desembre de 2023 a les 14:23
Actualitzat el 04 de desembre de 2023 a les 20:36
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 25 d'agost: núvols a tot el país i pluges
-
Societat Alerta per una ciberestafa en què simulen que Lidl t'ofereix un premi
-
Societat Mor una dona per les ferides de l'hèlix d'un vaixell a Xàbia
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17