Uns 1.500 estudiants, segons la Guàrdia Urbana, s'han manifestat aquest dimarts a Barcelona contra l'assetjament escolar, després del suïcidi d'una noia de 14 anys a Sevilla que havia denunciat assetjament i que s'investigui el d'un menor a Almacelles (Segrià) al juliol que hauria denunciat ser víctima d’assetjament escolar per esclarir-ne les causes. Convocats pel Sindicat d'Estudiants, els manifestants han demanat "més inversió en prevenció de l'assetjament escolar i en salut mental" i han clamat que "no són suïcidis, són assassinats".
Per a Eider Bustos, portaveu del Sindicat d'Estudiants, l'assetjament escolar és també "una mostra de com el discurs de l'extrema dreta penetra en la joventut" i "assenyala allò que no és normatiu". "Les escoles haurien de ser un lloc segur", ha reivindicat la portaveu del Sindicat d'Estudiants. Per la seva banda, l'Aitana, una estudiant que ha assistit a la manifestació, ha denunciat que de vegades les escoles "oculten" els casos d'assetjament per mantenir la reputació.
Al seu torn, Carmen Cabestany, presidenta de l'associació NACE contra l'assetjament escolar, ha reclamat mesures de prevenció i intervenció per abordar-lo i ha criticat que el Departament d'Educació no hagi implementat un decàleg de 10 mesures plantejat per l'associació i ha advertit que una o dues accions no són suficients per lluitar contra l'assetjament, sinó que cal implementar-ne diverses simultàniament.
Reclamen recursos per a la salut mental
El manifest de la manifestació reclama "justícia i reparació" per a la Sandra i "totes les altres víctimes d'aquest monstre anomenat assetjament escolar". Remarca que molts joves pateixen assetjament escolar i "una opressió que no els deixa ser lliures". "Cal anar a l'arrel del problema. Cal assenyalar els autèntics responsables que això passi", diu el text, que també reclama recursos per a la salut mental i que no es tracti l'assetjament "com si fos una cosa de nens".
També reclamen als responsables educatius de les comunitats autònomes i el govern central un pla de suïcidis a les institucions i donar suport a la salut mental.La marxa ha anat de la plaça de la Universitat fins a la de Sant Jaume, on diversos estudiants que han patit assetjament escolar han explicat les seves experiències.
