Les mateixes fonts han indicat que les cancel·lacions i retards registrats la setmana passada i aquesta a l'aeroport del Prat han estat "circumstàncies puntuals a causa de les dificultats operacionals, algunes de les quals han estat totalment fora de control de Vueling".
Entre aquestes, l'aerolínia ha citat les vagues generals de controladors i pilots convocades a França i Itàlia en els últims mesos, i ha avançat que probablement s'hagin de cancel·lar més vols aquest dimarts a l'aeroport barceloní per una nova convocatòria de vaga francesa.
La companyia aèria ha assegurat que la seva "prioritat" és donar una resposta ràpida i efectiva als viatgers, als quals està intentant recol·locar en els vols més pròxims disponibles i per als quals ha obert una línia de telèfon.
Amb l'objectiu d'oferir una operativa adequada als passatgers durant els mesos d'estiu, Vueling incorporarà nous tripulants amb vista al juliol i treballa en millores en els processos d'embarcament i en l'augment del temps d'escala, entre altres mesures.
L'Agència Catalana de Consum demana explicacions
L'Agència Catalana de Consum ha enviat un requeriment a Vueling perquè l'informi de les causes dels problemes, així com de les mesures que està prenent per atendre els viatgers. A més, la Conselleria d'Empresa i Coneixement també ha sol·licitat a la companyia que detalli el nombre de vols i passatgers afectats.
L'objectiu és veure si tot això s'ajusta a la normativa, que fixa garanties tant per als retards de més de dues hores com per a cancel·lacions, i inclou, en els pitjors casos, compensacions econòmiques -a excepció de causes extraordinàries com vagues temporals-.
Vueling nos deja una vez más en tierra. Llevamos ya más de 2 horas haciendo cola. Más de lo mismo. pic.twitter.com/4WD9Ai23CZ
— elena villangomez (@domuscirici) 27 de juny de 2016