La pandèmia de la Covid va deixar el preu de la gasolina en mínims històrics, però la represa de la normalitat i les tensions internacionals, sobretot amb la guerra a Ucraïna i el bloqueig al comerç amb Rússia, va provocar un repunt que ara sembla estabilitzat. Sigui com sigui, la gasolina i el dièsel són més cars que fa una dècada i tenen un gran pes en la inflació que viu el món occidental.
Si bé, convé evitar algunes pràctiques per estalviar diners, ja que poden ser contraproduents i, a més, provocar avaries als vehicles. En aquest sentit, un gasoliner de Repsol explica en una publicació a Instagram cada quant convé deixar de banda el carburant low cost i optar per un de premium.
El gasoliner explica que els carburants barats no inclouen productes additius per tenir cura del motor i netejar tots els conductes del vehicle, a banda que són menys eficients i provoquen un consum més elevat. Per això, aposta per posar gasolina 98 o dièsel e+10 una vegada cada tres.