La ministra Raquel Sánchez fa campanya a Manresa i Sant Joan de Vilatorrada

Anjo Valentí li ha traslladat la falta d'habitatge social municipal i també ha acompanyat Elia Tortolero en la presentació de la seva llista

Publicat el 23 d’abril de 2023 a les 09:39
[municipalsinformacional]

La ministra de Transports, Habitatge i Agenda Urbana, la catalana i exalcadessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha visitat aquest dissabte Manresa i Sant Joan de Vilatorrada. A la capital, Anjo Valentí l'ha acompanyat per conèixer la situació dels habitatges de la Sareb i la necessitat d'habitatge social amb lloguer assequible a la ciutat, i a Sant Joan ha estat amb Elia Tortolero en la presentació de la seva candidatura.

"Des del govern de l'Estat, i des del Ministeri del qual soc responsable, finançarem amb 4.000 milions d'euros de Fons Europeus la promoció de 43.000 habitatges per a lloguer social a preus assequibles, a més de mobilitzar els 50.000 habitatges encara a mans de la Sareb" ha assegurat a Manresa.

Per tant, "un total de 93.000 pisos amb els que, conjuntament amb la nova Llei d'Habitatge, avançarem d'una vegada en el dret a un habitatge digne que mai abans s'havia practicat amb la contundència i determinació que ara ho podrem fer" ha defensat la ministra Sánchez.

L'alcaldable del PSC a Manresa, Anjo Valentí, ha afegit que "amb aquest anunci de mobilització de pisos de la Sareb per incorporar-los al parc d'habitatge públic de lloguer, a Manresa podrem recuperar el temps perdut i aprofitar els 329 habitatges que aquesta entitat té a la nostra ciutat per a què siguin municipals".

Aquesta acció ha de permetre, "a més, que els pisos de la Sareb que a dia d'avui estiguin ocupats, passin a ser municipals", i així poder regularitzar-los "només per a aquelles famílies vulnerables que veritablement ho necessitin", ha emfatitzat l'alcaldable socialista. Valentí ha assegurat que "la política d'habitatge no s'ha aprofitat a Manresa com a política prioritària en aquests darrers anys per part de l'actual govern municipal".