El Grup de Natura del Solsonès organitza una jornada per revisar caixes niu de liró gris

Societat

L’activitat prevista per diumenge 2 d'agost dona accés al liró gris i facilita la implicació en el seguiment científic de l’espècie a la fageda de Busa i al riu Aiguadora

Publicat el 27 de juliol de 2026 a les 08:54

El Solsonès acollirà el diumenge 2 d'agost una proposta centrada en la revisió de caixes niu destinades al liró gris (Glis glis), a la fageda de Busa i al riu Aiguadora. Aquest esdeveniment s’inscriu dins el 14è Dia dels Lirons i és organitzat pel Grup de Natura del Solsonès i coordinat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers. Es busca aprofundir en el coneixement d’un petit mamífer nocturn, poc conegut als boscos de la zona, i sumar esforços al seu seguiment científic en el marc d’un programa específic.
 

Hàbitat i paper ecològic del liró gris

Aquest rosegador es troba sobretot en zones boscoses madures amb bon estat de conservació. La seva presència aporta dades valuoses sobre la salut dels ecosistemes forestals. Durant la jornada, s’examinaran les caixes niu repartides a la zona per obtenir informació sobre la població i el comportament de l’espècie. El seguiment s’utilitza per afinar el coneixement sobre el liró gris i millorar la protecció dels seus espais.

 

 

Informació pràctica de l’activitat

L’acte es durà a terme de nou a tretze hores, amb punt de trobada a la Plaça del Camp de Solsona. No té cost i demana portar roba i calçat apropiats, aigua i esmorzar. Per apuntar-s’hi cal contactar amb Fermí al número 646 587 284. Aquesta cita permet apropar-se al liró gris i col·laborar en una tasca de recerca i conservació als boscos de la zona.

Escull Solsona com la teva font preferida de Google