
Aquest passat diumenge a la tarda, s’ha fet la cloenda oficial de la seixanta-dosena Fira de Sant Isidre que organitza cada any el Consell Comarcal. En la visita de clausura les autoritats comarcals han comptat amb la presència del secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font.
Un cop tancada la Fira és hora de fer balanç. Tot i que fins d’aquí uns dies no es coneixeran les dades finals, l’organització ja ha facilitat els primers indicadors que ajuden a conèixer la tendència d’aquesta adició de la Fira. Un dels factors clau de la cita de Sant Isidre són les condicions meteorològiques que quasi cada any porten la pluja en un moment o altre. Durant tot el cap de setmana el sol havia regnat el cel però a última hora de la tarda d’ahir una potent tromba d’aigua es va encarregar de tancar definitivament la Fira 2014.
Zero incidents i normalitat absoluta en tots els actes
En primer lloc, el director de la Fira, Esteve Algué, ha volgut destacar el fet positiu de no registrar cap incident en els tres dies de Fira. Algué ha explicat que “estàvem molt atents al resultat del Barça per intentar controlar la zona del Passeig per la possible celebració de la Lliga” . No obstant, va afegir que “durant el partit els carrers es van anar buidant i la gent anava cap als bars, però amb el resultat negatiu pel Barça la gent va aparcar el futbol i va tornar a voltar per la Fira” .
Foto: Ramon Estany
El tancament de la zona del bestiar a la nit, com ja es va fer l’any passat, va assegurar els descans i el benestar dels animals i va evitar bretolades que s’havien produït en anys anteriors.
Excel·lent valoració de la unió dels certàmens de Sant Isidre i Masies+Sostenibles
La novetat principal que es presentava en aquesta edició de la Fira de Sant Isidre era la unió amb la Fira Masies+Sostenibles. Els responsables dels dos certàmens han mostrat la seva satisfacció per la bona simbiosi creada entre les dues mostres. Durant la jornada tècnica del dissabte van participar setanta inscrits.
Jordi Vilalta, responsable de la Fira Masies+Sostenibles, ha posat en relleu la visita al centre Granja Escola Auró edificat amb innovadores tècniques de bioconstrucció i l’interès que han despertat els expositors a través de moltes peticions d’assessorament i informació. Vilalta ha expressat “ara sí que podem dir que les bases de la Fira de Masies+Sostenibles s’han consolidat” .
Els tastets doblen les previsions i s’acaben recollint 1.200 tiquets
Una altra de les novetats que es presentaven enguany eren els tastets de la plaça Sant Joan que van tenir lloc dissabte i diumenge a la tarda. Finalment, a l’hora de repartir els tastets es van doblar les previsions inicials i es van entregar 1.200 tiquets.
Foto: Ramon Estany
Algué va apuntar que “la plaça de Sant Joan és un dels millors racons de la ciutat de Solsona i calia fer-hi alguna activitat d’acord amb el context de la plaça” . Els tastets que s’estrenaven “han vingut per quedar-se, ja que finalment es van acabar recollint 1.200 tiquets” afegia el director.
El resultat de vendes ha estat molt desigual
Pel que fa al nivell de vendes la situació de cada paradista o expositor ha estat molt desigual. Esteve Algué ha informat que “com sempre trobem paradistes que estan molt contents amb aquest certamen i tenen gravada al calendari la cita del Solsonès pel volum de negoci que realitzen” .
Tanmateix, Algué ha aclarit que “la gran majoria d’expositors no valoren la Fira de Sant Isidre pels guanys directes en aquests tres dies sinó per la promoció i les converses i contactes que es tanquen més endavant” .
A més, ha explicat que els expositors que han vingut de nou han valorat molt positivament el públic de la Fira, tot i que, en la primera edició que assisteixen no tenen moltes vendes. En aquest sentit, “els nous comerciants han donat a conèixer els seus productes per tornar l’any que ve i llavors ja ser reconeguts dins el recorregut firal”.
Un públic molt fidel que repeteix cada any
En últim lloc, Esteve Algué ha anunciat que el nombre de visitants ha estat molt similar a l’any passat, que es va situar en les 40.000 persones. En aquest sentit, Algué ha matisat que “en els tres anys que porto com a director de la Fira el volum de públic ha estat molt igual, el públic que visita la Fira de Sant Isidre és molt fidel i familiar i acostuma a repetir cada any” .
El director ha explicat que “la reordenació d’espais dels últims anys més la gran longevitat de la Fira evita aglomeracions en punts concrets com passava anys enrere” . Una tendència que s’observa cada vegada amb més agudesa és que “el públic local visita la Fira al final del matí i sobretot al final del vespre per lligar-ho amb el tradicional entrepà de botifarra”
.
