L'Ajuntament també ha requerit a la Comunitat d'Aigües, SL que aporti la documentació que es considera essencial per a grantir la màxima continuïtat en la prestació del servei i ha aprovat la contractació amb règim laboral temporal i amb caràcter de màxima urgència dues administratives i un operari de xarxa que es consideren indispensables per a la prestació del servei, i que ja formaven part de la plantilla de la gestora anterior.
A més, s'han iniciat les actuacions necessàries per determinar l'existència de les possibles responsabilitats que pertoquin per l'abandonament del servei per part de Comunitat d'Aigües, així com l'inci d'un expedient d'expropiació de béns i drets que siguin necessaris i resultin afectats per a la prestació del servei d'abastament d'aigua potable en el nucli urbà del municipi.
D'altra banda, s'ha iniciat l'expedient per a la tramitació i aprovació de les tarifes de subministrament d'aigua potable.
Garantir interessos generals de la població
L'alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena, considera que aquesta és la millor opció per garantir els interessos generals de la població i, per aquest motiu s'ha decidit optar per l'assumpció directa del servei després que la companyia hagi comunicat que no el pot garantir. L'alcalde de Santa Maria de Palautordera assegura que no hi haurà un tercer que interfereixi en la gestió del servei perquè la voluntat de l'Ajuntament és garantir el servei davant d'una situació anòmala des de fa molts anys i que calia prendre una decisió valenta per arreglar-ho "i ho volem arreglar".
La intervenció es va aprovar en un ple celebrat el 25 de setembre. El motiu són les anomalies detectades pels serveis tècnics municipals en la prestació de l'abastament com el baix rendiment d'explotació i increment de pèrdues, deficiències en les infraestructures d'abastament com la sèquia, canonada principal i pous, la xarxa de distribució i instal·lacions deficients i obsoletes i l'incompliment del Pla director i manca de planificació i deficiències de documentació, entre d'altres.
El PSC reclama participació
El Grup Municipal del PSC va votar en contra de l'acord plenari per considerar que no se'ls ha convidat a participar de les decisions. Des d'aquest grup municipal es considera que els problemes de subministrament s'han de solucionar, per'o alhora diuen que en tractar-se d'un servei públic i bàsic l'oposició hi hauria de participar i rebre tota la informació i, en aquest cas "l'oposició no ha estat convidada", va manifestar Francisco García Camacho.
La CUP abandona el ple en el moment de la votació
Els dos regidors de la CUP van abandonar el ple en el moment de la votació "com a mecanisme de denúncia i per provocar una reflexió al Govern perquè contribueixi a generar en un futur mecanismes més transparents i participatius". El portaveu del grup, Jordi Pueyo, ho va argumentar exposant que entre l'inici de l'expedient d'intervenció que va ser aprovat per resolució de l’alcaldia el 9 de juliol i el Ple del 30 d'octubre han passat més de 3 mesos i mig, i en tot aquest temps l'equip de govern no ha convocat la Comissió Municipal de Medi Ambient, ni tan sols una comissió específica on tractar amb tots els grups municipals sobre el tema. Ha reiterat que la proposta d'intervenció del servei genera una profunda desconfiança a la CUP, posant l'exemple de la intervenció del servei a Can Pagà que un cop intervingut va ser posat a disposició de SOREA.
La CUP proposa la creació d'una entitat comunitària, per blindar el vincle de l'aigua amb Palau, amb criteri de gestió pública, que tingui com a base del seu funcionament la transparència i la participació. Hi tindrien cabuda els actuals comuners al costat dels usuaris que n'esdevindrien copropietaris. També ha denunciat que es portés al ple per via d'urgència i poca voluntat de fer partícips a tots els grups municipals.
L'Ajuntament de Palau intervé temporalment el servei d'aigua potable