Els afectats d'Arbúcies per les interrupcions del servei de telecomunicacions ja coneixen els seus drets

Des de l'Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de la Selva se'ls informa que han de ser ser indemnitzats per les operadores

Un moment de la sessió informativa sobre els drets dels usuaris afectats per les interrupcions de telefonia a Arbúcies.
Un moment de la sessió informativa sobre els drets dels usuaris afectats per les interrupcions de telefonia a Arbúcies. | Consell Comarcal de la Selva
Redacció
23 de setembre de 2024, 16:06

Més d'una cinquantena de veïns i veïnes afectats d'Arbúcies van assistir a la xerrada informativa sobre les interrupcions en el servei de telecomunicacions, en què es va parlar de com estan patint des de l'inici de l'estiu reiterades interrupcions del servei de telecomunicacions de fibra que afecta la línia de telèfon, Internet i TV, i que arriben a durar algunes interrupcions més de 24 i 48 hores, i com està afectant el seu dia a dia i els seus negocis. Aquesta xerrada, que es va celebrar a l’amfiteatre de Cal Xic d’Arbúcies, tenia com a objectiu donar a conèixer els seus drets davant aquest tipus de situacions a les persones afectades .

La sessió va anar a càrrec del regidor de Cultura i Turisme, Jordi Romero, i de la regidora, Ester Soms, assistits per la tècnica de Consum de l'Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de la Selva i de l'Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya, Sandra Bas.

La tècnica especialista en matèria de consum, Sandra Bas, va aclarir que ni els ens locals ni l'Agència Catalana de Consum disposen dels mitjans per resoldre directament aquest problema de la infraestructura de la xarxa telecomunicacions, ja que és competència de la Secretaria d'Estat i Telecomunicacions, i per això, s'està fent tot el possible per aconseguir tota la informació de les incidències registrades pels usuaris per tal de transmetre-la a l'organisme competent.

Per la seva banda, el regidor de Cultura i Turisme, Jordi Romero, i la regidora, Ester Soms van fer una crida a les persones afectades i van demanar que traslladin els seus casos a l'Ajuntament per tal de presentar una denúncia a la Secretaria d’Estat i Telecomunicacions que englobi totes les avaries sofertes en el conjunt de la xarxa de telecomunicacions de la població.

Indemnitzaació obligatòria

Així mateix, es va informar als assistents que, pel que fa a les interrupcions del servei de telefonia, l'operador està obligat a indemnitzar automàticament l'abonat en la factura corresponent al període immediat al considerat quan la interrupció del servei suposi el dret a una indemnització per import superior a 1 euro. El contracte d'abonament del servei telefònic ha de recollir els termes i les condicions en què s'ha de donar compliment a aquesta obligació.

Igualment, pel que fa a la interrupció del servei d'Internet, l'operador ha de compensar l'abonat amb la devolució de l’import de la quota d’abonament i altres quotes fixes, prorratejades pel temps que hagi durat la interrupció, quan la interrupció del servei s'hagi produït de forma contínua o discontínua i sigui superior a sis hores en horari de 8 a 22 h. El contracte d’abonament del servei d’accés a Internet ha de recollir els termes i les condicions en què s’ha de donar compliment a aquesta obligació.

Aquestes compensacions automàtiques previstes en la normativa de telecomunicacions s'entén sense perjudici de la indemnització que poden demanar els usuaris a l’operadora pels danys i perjudicis particulars que la manca del servei els hagi ocasionat.

Si l’usuari rep la factura sense la corresponent compensació, o bé a banda d’aquesta, vol demanar una indemnització ha de dirigir-se al servei d’atenció al client de la seva companyia i obrir una reclamació per un canal en què quedi constància d’haver-la presentat. Ho pot fer trucant al telèfon gratuït d’atenció al client que consta en la factura i anotant el número d’incidència. Una vegada feta la reclamació prèvia a la companyia, si en el termini d’un mes la companyia no ha contestat o la resposta no és satisfactòria, es pot presentar la reclamació a l’Oficina Comarcal de Consum.

L’endemà de la sessió, amb la documentació facilitada per l'Ajuntament i la dels assistents, l’Oficina Comarcal de Consum es va posar en contacte amb un representant de la Prefectura Provincial d’Inspecció de Telecomunicacions de Girona, que ha requerit a l’operadora titular de la xarxa una explicació de les causes de l’avaria, les accions realitzades per solucionar-la i les possibles mesures de millora per evitar que es repeteixi.