Ràdio Dos 84, va néixer a Hostalric l'any 1984 i des de llavors ha estat director de forma ininterrompuda Salvador Martí, qui s'ha dedicat de manera constant i sostinguda a donar forma i contingut a l'emissora municipal. L'alcalde d'Hostalric, Josep Frias, ha destacat en el seu parlament que "fem aquest reconeixement a Ràdio Dos 84 Ràdio Hostalric, però tots els projectes vius tenen una ànima al darrera i en aquest cas l’ànima és Salvador Martí. Més de 30 anys de ràdio a Hostalric que han passat per tots els estats possibles: clandestins, il·legals, legals..."
En aquesat sentit destaca que aquestes tres dècades de ràdio no només han servit per fer ràdio, que ja seria prou important, sinó que "les nostres generacions tots portem records de moments a casa d'en Salvador, lloc on està instal·lada la ràdio, un detall més de com ha estat i és d'important la ràdio per a ell". La ràdio ha estat el punt de trobada de molts joves, ha donat veu a les entitats locals i ha ajudat a superar la timidesa a persones que davant d'un micròfon han aprés a alliberar-se de les seves pors. "Sou uns dignes mereixedors d’aquest reconeixement", recalca Josep Frias.
Agraïment als col·laboradors
Per la seva banda, Salvador Martí, ha repassat aquests 30 anys de ràdio, ha parlat de com l'emissora ha anat creixent i adaptant-se als temps que li ha tocat viure en cada moment. Ha agraït els suports rebuts per part de les entitats, dels treballadors de l'Ajuntament, els locutors i locutores, els tècnics de so, als col·laboradors i als oients "unes col·laboracions que han fet gran la ràdio i la vila".
El director de Ràdio Hostalric ha fet un agraïment molt especial a un dels col·laboradors que gairebé sempre ha estat a la ràdio "fa molts anys, en José Pedro va plantejar-me que volia fer ràdio i això per a mi va ser un gran repte a causa de la seva discapacitat. La ràdio li va donar una oportunitat i ell l'ha sabut aprofitar. Un reconeixement molt especial per a ell".
Martí també ha volgut recordar als col·laboradors que ja no hi són i que van deixar petjada i ha destacat els bons moments viscuts des de la ràdio amb els esports, les activitats socials o les lúdiques que s'han fet a la vila, assegurant que la força de la gent ha donat i dóna vida a la ràdio.
Aquests guardons es concedeixen des de l’any 2013 de manera bianual, coincidint amb la Festa Major d’Hostalric.
El director de Ràdio Hostalric ja és «l'Hostalriquenc Il·lustre»
Societat
Salvador Martí ha rebut el màxim reconeixement que concedeix l'Ajuntament en un acte celebrat al Centre Cultural Serafí Pitarra dins dels actes de la Festa Major
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de juliol de 2018 a
les 17:29
Actualitzat el
09 de juliol de 2018 a les
18:09
Et pot interessar
-
Societat
Cardedeu acollirà més de 100 nous habitatges socials
-
Societat
Un poble del Montseny ofereix 10.000 euros a l'any per emprendre un nou bar a les piscines municipals
-
Societat
Alliberen prop de 500 tritons del Montseny criats a Barcelona i Chester
-
Societat
Sant Celoni instal·la els nous contenidors tancats
-
Societat
Llinars inaugura les noves piscines descobertes al «lloc ideal»
-
Societat
Els veïns de Sant Pere de Vilamajor es mobilitzen contra el Plater
