"Ens ballava pel cap poder tenir un producte sòlid de la nostra cervesa", explica Jordi Pastells. Ja fa temps que varen tenir la idea de poder tenir un gelat, un aliment refrescant per l'estiu. A partir d'aquí va ser quan van entrar en contacte amb Marc Rodellas per unir sinergies i poder fer realitat el projecte. "Tot va anar molt de pressa, vàrem portar les cerveses a en Marc i va començar a fer les proves fins a aconseguir el producte que nosaltres portàvem al cap", remarca Pastells.
Marc Rodellas corrobora les paraules de Jordi Pastells i diu que la idea li va agradar de seguida perquè és un pastisser que li agraden els reptes com ja ha demostrat moltes vegades com quan va ser nomenat millor jove artesà alimentari innovador l'any 2011 o quan el van fer director de l'Escribà Academy l'any 2018. Una vegada va tenir el projecte sobre la taula va tirar de formulació i càlculs matemàtics de gelateria fins aconseguir el màxim de fidelitat del que volien "perquè el que havíem d'aconseguir era un gelat i no pas un granisat i al mateix temps convertir la cervesa de líquid a sòlid".
De la sinergia de les dues empreses artesanes n'han sortit dos gelats. El de la Supèrbia amb notes afruitades i cítriques i l'Avarícia un tipus de cervesa amb gust més amargant. "Amb un mateix producte tenim -la cervesa- tenim gelats diferents i aquesta és la gràcia", remarca Jordi Pastells.
I si els cervesers estan satisfets, el pastisser també perquè no s'està de dir que el producte els funciona "té el seu públic", diu Marc Rodellas que fa el símil dels pares que acompanyen el fill o la filla a comprar un gelat "però a ells els agradaria prendre una cervesa ben fresca i ara tenen l'oportunitat de prendre una cervesa més fresca que mai!".

Jordi Escriche, Jordi Pastells i Marc Rodellas han creat el gelat de cervesa Birrum Foto: Jordi Purtí
Producte Baix Montseny
Uns i altres asseguren que el fet d'emprendre sinergies entre diversos artesans és important perquè ajuda a crear nous productes genuïns del territori -que tampoc n'hi ha tants, diuen- i també fa que el futur es vegi diferent perquè tots hi guanyen. Consideren que és un producte diferent que dona noves alternatives al consumidor.
"Nosaltres sabem fer la cervesa i ells saben fer els gelats i el resultat és una nova criatura en forma de gelat molt cremós de pastisseria i es nota", diu Jordi Escriche. Reconeix que el gust de la cervesa Birrum quan es beu no és el mateix que el gust de quan es menja un gelat però "reconeixem el gust de la Birrum". De fet ja és el que es buscava.
El desig de tots plegats és que els restaurants del Baix Montseny el poguessin oferir a les seves cartes de postres.
Noves idees
El gelat que es pot trobar ara és només de cervesa, en les seves dues varietats. Però amb la Supèrbia Birrum que té un gust més afruitat Marc Rodellas ja hi veu noves alternatives i està convençut que es pot combinar amb altres productes i per això ja està pensant en la campanya de Nadal i fer-ne un torró que té connotacions diferents.