
Ahir dimarts 28 d'agost de 2012, al voltant de les 7 de la tarda, la Comunitat d'Aigües S.L., responsable del subministrament d'aigua potable al nucli de la població, va comunicar a l'Ajuntament que el servei d'aigua estava restablert amb normalitat i donaven per finalitzada la situació anòmala i excepcional que estaven patint al centre de la població per la manca d'aigua.
La Comunitat d'Aigües, SL, dilluns al matí va començar les tasques de la substitució d'una bomba en el pou A42 d'ATLL amb l'objectiu de poder assegurar el subministrament d'aigua potable. Des de l'Ajuntament ja es va dir que es tractava "d'una situació extraordinària produïda per la manca de pluja, acompanyada de l'onada de calor i que provocava l'assecament dels aqüífers de La Tordera". L'actuació va comportar interrompre parcialment el subministrament a la part alta com el Pla del Remei, Can Barceló i Can Portell.
Garantir el submistrament de l'aigua ha estat un dels principals maldecaps d'aquest estiu per a l'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera i, per això, durant setmanes s'ha treballat des de diversos fronts per trobar solucions. Davant d'aquesta situació excepcional, des de l'Ajuntament s'ha hagut de fer moltes gestions amb diversos departaments de la Generalitat "perquè el nostyre problema fos una qüestió prioritària", recorda l'alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena. També s'ha ha estat en contacte amb els ajuntaments dels municipis veïns com Sant Celoni, Sant esteve de Palautordera i sant Pere de Vilamajor.