Protecció Civil farà un simulacre per provar les alertes d'accident químic

La sirena se sentirà en 37 municipis de Catalunya

Publicat el 13 d’abril de 2015 a les 06:31

Sirena situada al barri de les Borrelles de Sant Celoni Foto: Jordi Purtí


Protecció Civil de la Generalitat realitza un simulacre aquest dilluns a partir de les 10 del matí en 37 municipis per provar les sirenes que serveixen per alertar d'un accident químic. Segons ha informat l'organisme en un comunicat, les sirenes són perceptibles en una àrea aproximada de 137 quilòmetres quadrats i es proven dues vegades l'any per mesurar el seu funcionament i familiaritzar els ciutadans. 

Entre els municipis inclosos hi ha Granollers, a la nostra comarca, i també Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, el Prat de Llobregat, Viladecans, Tarragona, Salou, Vila-seca o Tortosa. Protecció Civil donarà informació a través del seu compte de Twitter (@emergenciescat) i ha demanat als ciutadans que si senten la sirena, ho indiquin afegint la seva ubicació exacta i l'etiqueta #provasirenas a través de la xarxa social. 



Confinament

Per primera vegada, uns grans magatzems participaran en aquest simulacre, ja que El Corte Inglés de Cornellà farà un simulacre de confinament amb missatges per megafonia. Com és habitual, les escoles s'afegiran als simulacres de confinament, i vuit centres amb 5.000 alumnes hi participaran. 

Protecció Civil ha recordat que, en cas d'accident químic, la mesura de protecció més segura és confinar-se a l'edifici més proper, tancar les portes i finestres i apagar la ventilació. Es desaconsella anar a buscar els nens a l'escola o els avis a les residencies, ja que és millor que no surtin al carrer i els responsables dels centres estan formats per actuar en cas d'emergència.

L'entitat ha recordat que és possible que les persones que es troben dins d'un edifici no sentin les sirenes, ja que estan pensades per avisar a les persones que estan a l'exterior, encara que la informació es pot seguir a través de les xarxes socials i l'aplicació mòbil de Protecció Civil.