
Fira de Sant Martí de Puig-reig. Foto: Aida Morales.
La tradicional Fira de Sant Martí de Puig-reig no ha baixat el llistó i, amb el promès estiuet que hi dóna nom, ha fet sortir al carrer centenars de puig-regencs i altres visitants que ha creuat, de dalt a baix, el centre comercial de la vila. A la fira, hi han participat més de 100 parades, moltes de les quals d'artesania, alimentació o automobilisme, tot i que l'estrella del cap de setmana ha estat, per a molts, el recuperat variat de Sant Martí, que ha omplert l'hora del vermut.
Aquesta era una de les novetats d'enguany, un combinat amb patates, musclos, anxoves i olives, que han ofert diumenge al migdia bona part dels bars i restaurants de la vila. Una tradició antiga, que amb els anys s'havia perdut, però que els veïns han agraït i valorat molt positivament, ja que, segons han explicat a aquest diari, crea ambient i fa festa.

Durant aquest diumenge, a més, també s'ha realitzat l'obra de teatre 'Clochard' de Paco Mir, i la trobada de gegants, que ha aplegat més de 10 colles dels pobles del voltant. Això, segons la regidora, ha fet augmentar significativament el nombre de gent de la fira, on també s'han estrenat activitats de ball en línia i zumba per a petits i grans. "Els balls han tingut moltíssima gent, no ens ho esperàvem", ha declarat sorpresa.
No obstant això, un dels actes que ha aplegat més gent ha estat la proclamació dels nous noms del pubillatge de Puig-reig, aquest dissabte. Entre aquests, destaca Alícia Garcia com a pubilla, Maria Sayós com a Dama, Salvi Balmaña com a Hereu, i Pol Grandia com a Fadrí. L'acte, però, va comptar amb la participació del Cor Giovinetto que, aquest dissabte, a més, s'ha conegut que passarà a semifinals del programa de TV3 Oh Happy Day! Sobre això, Santamaria ha explicat que tot ha anat "molt i molt bé", i que als assistents els hi va "encantar" veure cantar els Giovinetto.

Un home servint-se el variat de Sant Martí. Foto: Aida Morales.

Membres del Pubillatge a la plaça Nova de Puig-reig, aquest diumenge al migdia. Foto: Aida Morales.

Participants del ball zumba de la Fira de Sant Martí. Foto: Aida Morales.

Grup de música que ambientava una de les places on es servia el variat de Sant Martí. Foto: Aida Morales.