El diputat d'ERC al Congrés Joan Tardà ha assistit, aquest diumenge, a la Patum de Berga. Ho ha fet després d'anys de no poder-la viure, recordant èpoques de joventut, ha explicat en declaracions a aquest diari, i amb el "goig" de poder tornar-la a gaudir des del balcó de ld'Ajuntament de Berga. "És un honor extraordinari", ha declarat, ja que la Patum és una de les manifestacions de cultura popular "més elevades" de Catalunya, que ajuda a entendre el poble català: "Explica què som com a poble; un poble que al llarg de la història ha anat forjant tradicions".
"La Patum forma part del nostre dipòsit cultural de nació mil·lenària", ha declarat. En aquest sentit, doncs, més que un "símbol nacionalista o independentista", ha dit, considera que és un "símbol nacional", que explica l'expressió del poble: "És un símbol de país, forma part de la cultura popular del nostre país". Per això, ha considerat, és positiu que la ciutadania també "vibri" amb la Patum, que creixi amb ella i que l'ajudi a evolucionar "amb llibertat". "Que ningú s'espanti davant dels canvis que plantejarà el segle XXI", ha demanat.
En aquesta línia, ha afegit, i a nivell polític, ha assegurat que, tant ERC, com el president Carles Puigdemont i la CUP "compliran amb la paraula donada d'obrir els col·legis electorals" per tirar endavant el referèndum. Serà, ha indicat, una "festa de la democràcia", ja que aquest és el "compromís" del Govern de Catalunya.
Joan Tardà: «La Patum explica què som com a poble»
El diputat d'ERC al Congrés demana que la ciutadania no "s'espanti" davant dels canvis que hi haurà al país durant el segle XXI
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juny de 2017 a les 21:50
Et pot interessar
-
Cultura
El Petit Príncep al planeta de la caspa
-
Cultura
El dia que a París es va parlar de la Patum de Berga
-
Cultura
La plaça de Sant Pere protagonitza el format pels 20 anys de la Patum com a Patrimoni de la Humanitat
-
Cultura
Un concert, una exposició i funcions especials: així celebra la Farsa els 125 anys de Pastorets a Berga
-
Cultura
La memòria del barri, a través de fotografies: Berga busca imatges de Santa Eulàlia
-
Cultura
Del món a Sant Francesc: una exposició reuneix una cinquantena d'obres i projectes de Slim Safont
