Puig-reig escull tres bandereres per la Corrida 2026

Aina Pareja Torres portarà la bandera dels rucs, Carme Rosell Noguera la dels cavalls, i Francesca Dolla Capellas la de les mules

Publicat el 29 de desembre de 2025 a les 08:00

Queden tan sols tres setmanes perquè Puig-reig enceti el calendari de celebracions tradicionals del Berguedà amb la Corrida. La festa que gira al voltant del món dels cavalls, els carros i els productes elaborats del porc se celebrarà els dies 16, 17 i 18 de gener. I des de fa unes setmanes ja coneix qui seran les encarregades de representar la celebració com a bandereres.

A proposta de l'Associació de la Corrida, l'Ajuntament de Puig-reig va aprovar per unanimitat nomenar Aina Pareja Torres la banderera dels rucs, Carme Rosell Noguera com a representant dels cavalls, i Francesca Dolla Capellas (Francisqueta) portadora de la bandera de les mules. Després de l'aprovació, les tres bandereres van rebre el diploma de reconeixement i, de manera simbòlica, les banderes que lluiran durant els dies de la festa.

La tradició de la Corrida es remunta fa més de 150 anys, i es desenvolupa el diumenge després de Sant Antoni. Un dels al·licients d'enguany serà la pista renovada del Circuit de la Corrida, tot i que els actes més concorreguts tornaran a ser la Cercavila amb el Joc de les Cintes, l'esmorzar i la celebració infantil.