GRÀFIC L'atur baixa lleugerament al Berguedà el mes de novembre

La taxa d'atur és de tres persones menys que a l'octubre | Respecte de l'any passat hi ha 262 aturats menys a les llistes del SOC

Publicat el 05 de desembre de 2016 a les 05:00
L'atur segueix baixant al Berguedà aquest mes de novembre, tot i que d'una manera gairebé imperceptible. Respecte del mes anterior, només han disminuït tres persones inscrites a les llistes del Servei d'Ocupació de Catalunya, un fet que deixa el nombre d'aturats en 2.166.

El descens, però, és significatiu si es compara amb l'any passat, quan hi havia 262 persones més inscrites a les llistes. La tendència, doncs, és positiva, segons aquest organisme, amb una taxa d'atur que va disminuint, tot i que això no va directament relacionat amb la millora de l'ocupació a la comarca, ja que també hi ha altres indicadors externs que ho poden justificar.

En conjunt, el percentatge d'atur al Berguedà segons l'últim registre és del 12,79%, 0,9 punts menys que en el registre del juny, destacant Gisclareny, Olvan i Cercs, com els tres pobles un tant per cent més elevat d'aturats. En aquests casos, del 25%, el 16,71% i el 16,38%.

Pel que fa a l'atur poble per poble, ha disminuït considerablement en municipis com Bagà, on s'ha rebaixat en 8 persones fins a 90 aturats; a Berga, on hi ha 7 persones menys inscrites, quedant en 1.053 aturats; a Cercs, on ha baixat 4i en queden 62; a Gironella, amb 3 aturats menys, quedant-se amb 257, o a pobles petits com la Nou de Berguedà (6 aturats) i Gósol (4 aturats) que tenen una persona menys inscrita.  

Per altra banda, però, també hi ha altres municipis que han incrementat el seu nombre de persones aturades. És el cas d'Avià, amb vuit aturats més; Borredà, amb quatre més; Casserres, amb dos més, Sant Julià de Cerdanyola, o altres com Olvan, la Pobla de Lillet o Puig-reig, que han sumat una persona a les llistes del SOC. 
 
ATUR REGISTRAT AL BERGUEDÀ PER MUNICIPIS:
 
 Avià...86 persones (↑) 
 Bagà...90 persones (↓)
 Berga...1.053 persones  (↓)
 Borredà...27 persones (↑)
 Capolat...1 persones (↓)
 Casserres...88 persones(↑) 
 Castell de l'Areny...1 persona (=) 
 Castellar de n'Hug...7 persones (=) 
 Castellar del Riu...1 persones  (↓) 
 Cercs...62 persones  (↓) 
 L'Espunyola...6 persones  (↑)
 Fígols... 0 persona  (=) 
 Gironella...257 persones (↓) 
 Gisclareny...4 persones (=) 
 Gósol.,. 4 persones (↓) 
 Guardiola de Berguedà... 63 persones (=) 
 Montclar...2 persones  (=) 
 Montmajor...13 persones (=) 
 La Nou de Berguedà... 6 persones (↓) 
 Olvan...53 persones    (↑)
 La Pobla de Lillet...59 persones  (↑)
 Puig-reig ... 209 (↑)
 La Quar ...3 persones  (↑)
 Sagàs... 2 persones   (↑)
 Saldes...12 persones   (=) 
 Sant Jaume de Frontanyà...0 persones (=)
 Sant Julià de Cerdanyola ... 7 persones  (↑) 
 Santa Maria de Merlès... 8 persones (=)
 Vallcebre... 9 persones (=)
 Vilada...27 persones (↓) 
 Viver i Serrateix...6 persones (=)