
Treballadors públics protestant a la plaça de Sant Pere Foto: Pere Gendrau
Finalment, i després de concentracions, reivindicacions i reunions entre l'equip de govern de l'Ajuntament de Berga i els respectius comitès d'empresa de l'Hospital Comarcal Sant Bernabé i del mateix consistori, aquest dijous l'alcalde de la ciutat, Juli Gendrau, ha assegurat que el 25% de la paga extra retinguda el 2012 als funcionaris es pagarà. Això serà així, segons ha explicat el batlle al Ple municipal, gràcies a un canvi de criteris del Ministeri d'Economia que permet fer front a aquesta despesa, malgrat que no es compleixi estrictament la Llei d'estabilitat pressupostària de pagament a 30 dies.
En total, ha precisat, es tracta de 50.000 euros que s'hauran d'abonar als funcionaris de l'Ajuntament, i 150.000 més que aniran a parar als treballadors del centre hospitalari. Uns diners que s'extreuran del capítol 1 dels pressupostos del consistori, en el primer cas, i que ha assegurat que estan previstos des de la gerència de l'Hospital, en el segon. Amb aquesta explicació Gendrau ha contestat part de les preguntes que li ha adreçat el regidor de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) Francesc Ribera que, alhora, li ha recriminat que l'equip de govern no guardés aquest import: “La llei deia que aquests diners que no es pagaven, es guardaven”.

Treballadors de l'Hospital i de l'Ajuntament reivindicant la paga extra al Ple municipal de Berga Foto: Pere Gendrau
Una postura compartida amb el president del Comitè d'Empresa dels Laborals de l'Ajuntament de Berga, Àngel Mateos, que ha assegurat que l'equip de govern els ha “enganyat” tantes vegades que ja no poden fer altra cosa que reivindicar els drets dels treballadors. A més, ha denunciat que el consistori no guardés els diners, i ha volgut deixar molt clar que aquesta paga extra és un dret i una part del sou a la qual tots els treballadors tenen dret.

El president del Comitè d'Empresa dels Laborals de l'Ajuntament de Berga, Àngel Mateos. Foto: Pere Gendrau

La secretària del Comitè d'Empresa de l'Hospital, Queralt Fernàndez. Foto: Pere Gendrau

Protesta de treballadors públics davant de l'Ajuntament de Berga Foto: Pere Gendrau