L'atur ha tornat a baixar aquest mes de febrer al Berguedà. Després d'un lleuger augment durant el gener, quan va incrementar en 57 persones, aquest darrer mes ha disminuït fins a les 2.424 persones registrades al Servei d'Ocupació de Catalunya, 66 persones menys.
Aquestes dades són unes de les millors des que va començar la crisi. En comparació amb el mes de febrer del 2015, l'atur ha disminuït en 432 persones i, respecte de la dada més baixa dels últims 12 mesos, són nou aturats menys.
Per municipis, la majoria han baixat, sobretot Berga (-33) que s'ha quedat amb 1.179 aturats; Puig-reig (-12), amb 236; Bagà (-15) amb 112; Avià (-8) amb 94; la Pobla de Lillet (-4) amb 69, o altres que han perdut un o dos aturats, com Sant Julià de Cerdanyola, Vilada, la Nou de Berguedà, Cercs o Gironella.
Pel que fa als que han pujat, el que ho ha fet més ha estat Borredà (+4) que s'ha quedat amb 27 aturats; Santa Maria de Merlès (+2), que s'ha quedat amb 5; l'Espunyola (+2) amb 11, o Guardiola de Berguedà (+1) amb 69, entre d'altres.
A Catalunya l'atur baixa
El nombre d'aturats registrats a Catalunya durant aquest passat mes de febrer ha disminuït en 7.843 persones, segons ha informat el Servei d'Ocupació de Catalunya. En total, són 510.237 inscrits a l'atur, el millor resultat registrat a Catalunya en aquest mes dels últims 20 anys, que van començar la sèr
Més informació dades atur a Catalunya
ATUR REGISTRAT AL BERGUEDÀ PER MUNICIPIS:
Avià...94 persones (↓)
Bagà...112 persones (↓)
Berga...1.179 persones (↓)
Borredà...28 persones (↑)
Capolat...4 persones (↑)
Casserres...74 persones (↑)
Castell de l'Areny...1 persona (=)
Castellar de n'Hug...9 persones (↑)
Casserres...74 persones (↑)
Castell de l'Areny...1 persona (=)
Castellar de n'Hug...9 persones (↑)
Castellar del Riu...2 persones (=)
Cercs...71 persones (↓)
L'Espunyola...11 persones (↑)
Fígols...0 persona (=)
Gironella...298 persones (↓)
Gironella...298 persones (↓)
Gisclareny...1 persones (=)
Gósol.,. 4 persones (↓)
Guardiola de Berguedà...69 persones (↑)
Montclar...2 persones (↑)
Montmajor...13 persones (=)
La Nou de Berguedà... 8 persones (↓)
Olvan...54 persones (↓)
La Pobla de Lillet...69 persones (↓)
Puig-reig...236 persones (↓)
La Quar ...2 persones (=)
Sagàs...3 persones (↓)
Saldes...13 persones (=)
Sant Jaume de Frontanyà...0 persones (=)
Sant Julià de Cerdanyola...7 persones (↓)
Santa Maria de Merlès...5 persones (↑)
Vallcebre...13 persones (=)
Vilada...35 persones (↓)
Viver i Serrateix...8 persones (↑)