La corredora berguedana Núria Picas ha volgut tenir un gest de record, aquest dimarts, per les víctimes del terratrèmol que, justament fa dos anys, va sacsejar el Nepal. Va ser durant l'abril del 2015, quan conjuntament amb Ferran Latorre s'havien plantejat l'objectiu d'escalar el Makalu, de 8.463 metres. Malauradament, però, als pocs dies d'arribar al camp base, van viure en primera persona el terratrèmol que va deixar milers de morts, i van decidir avortar l'ascensió. Un any després, Latorre va tornar al Makalu, i va aconseguir coronar el seu dotzè vuit mil.
Fa uns dies, Picas va tornar a viatjar al país per reprendre l'intent d'ascensió al Makalu. Aquesta vegada, l'esportista d'elit va acompanyada pel bomber berguedà Xavi Batriu i el manresà Salva Figueras. Els tres ja han començat l'expedició amb un trekking per a la vall de l'Everest, a través del qual s'estan adaptant a l'altura.
Aquesta ascensió és un dels grans objectius de la temporada de Picas que, més enllà del repte esportiu, té també un valor sentimental. En un post a les xarxes socials, l'esportista ha recordat que, dos anys després de l'espantós terratrèmol, "el país encara manté tota la seva esplendor".
La berguedana Núria Picas recorda, des de l'Himàlaia, el terratrèmol que va sacsejar el Nepal fa dos anys
La corredora de curses de muntanya celebra que, després de tot, el país mantingui encara "tota la seva esplendor"
ARA A PORTADA
-
El PP també mou fitxa al Parlament per reclamar millores al transport públic del Berguedà Lídia López
-
-
El Fòrum 10 de Puig-reig debatrà sobre l'ús de la intel·ligència artificial en la comunicació Redacció
-
El PSC considera que la central reversible de la Baells «serà un motor de progrés per al Berguedà» Lídia López
-
La Policia Local de Berga imposa set sancions per abocar bosses d'escombraries a la via pública Redacció
Publicat el 25 d’abril de 2017 a les 21:10
Actualitzat el 25 d’abril de 2017 a les 21:16
Et pot interessar
-
Societat
Josep Vilalta, supervivent de l'accident a la Mina de la Consolació: «No hi ha dia que no recordi els fets»
-
Societat
El Berguedà recorda les víctimes de l'accident a la Mina de la Consolació, cinquanta anys després
-
Societat
Tots els canvis de la recollida selectiva al Berguedà
-
Societat
Puig-reig apuja la taxa de residus un 12%, tot i que mantindrà el rebut més baix del Berguedà
-
Societat
L'Ajuntament de Berga rep un distintiu internacional que acredita el compromís amb la igualtat de gènere
-
Societat
La Fira de Sant Martí de Puig-reig recupera el format de dos dies
