
La regidora d'ERC Ermínia Altarriba asseguda a les escales Foto: Pere Gendrau
La líder d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Berga i regidora del nou ajuntament per aquest partit, Ermínia Altarriba, ha enviat una carta a diverses persones i col·lectius ciutadans de Berga per tal de convocar-los el proper dijous 26 de juny a les 19.00 hores al local d'ERC situat a la plaça del Doctor Saló, per a la creació d'un nou grup de treball anomenat Taula d'Acció Cívica (TAC).
En aquesta carta, Altarriba admet que, encara que sigui ella la que s'adreça a tothom, es tracta d'un projecte col·lectiu sorgit de les propostes culturals d'Esquerra arran de les darreres eleccions municipals del 24 de maig. Per aquest motiu, proposa un projecte que hauria de funcionar “al marge, tant de les institucions (ajuntament), com dels grups polítics”, ja que la funció d'aquesta nova Taula ha de ser “generar debat, crítica i, sobretot, propostes independents de qui governi a l'Ajuntament de Berga”, indica.
Sobre l'explicació per tirar endavant aquesta proposta, Altarriba detalla com, al programa electoral d'ERC, ja s'incloïa un Consell de Participació i Assessorament Ciutadà que, en el seu esperit, volia ser un “referent transversal de participació ciutadana”. Respecte d'aquest, però, la regidora ha precisat que els hi va semblar “bo” canviar el nom, ja que TAC era una proposta “més sonora i contundent”.
De moment, però, Altarriba afirma que el TAC serà un "lloc de trobada" de persones "dinàmiques i actives" que intentarà generar debat i realitzar propostes positives i creatives per a la ciutat de Berga.