La llista de municipis investigats per l'Audiència Nacional per donar suport a la resolució rupturista aprovada pel Parlament de Catalunya el passat 9 de novembre continua creixent. Aquesta vegada, el requeriment també ha arribat a l'Ajuntament de Berga, segons ha avançat l'alcaldessa de la ciutat, Montse Venturós, en la compareixença pública, després de negar-se a declarar als jutjats per un delicte electoral.
L'alt tribunal espanyol, doncs, investigarà el cas de Berga, en què la moció va ser aprovada amb el suport de CDC i ERC, i també els seus edils. Aquesta informació, ha especificat, s'ha conegut en les últimes hores, motiu pel qual s'hauran d'acabar de lligar aspectes tècnics i legals com, per exemple, si el cas el porten advocats de la CUP, de l'ajuntament o d'altres entitats.
En un comunicat públic, Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) Berga ha lamentat que s'estigui jutjant "tota la ciutat de Berga i tot l'independentisme català" i ha manifestat que es mantindran "al costat" de l'alcaldessa, així com de l'acord que es va prendre al Ple.
La llista de pobles i ciutats investigades continua creixent, ja que l'Audiència Nacional també investiga Celrà, Deltebre, Girona, Viladamat, la Seu d'Urgell, Manresa i Vic, havent arxivat les investigacions d'Igualada, Sant Cugat del Vallès i Premià de Dalt.
Berga se suma als municipis investigats per l'Audiència Nacional
Política
L'alt tribunal espanyol requereix informació al consistori i investiga els regidors del a CUP, CiU i ERC
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
05 d’abril de 2016 a
les 13:53
Et pot interessar
-
Política
Mossèn Armengou, la flama independentista en la nit franquista
-
Política
Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local
-
Política
Ball de seus a Berga amb una venjança i una provocació d'Aliança a la CUP
-
Política
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, de baixa per una afectació cardíaca
-
Política CUP i ERC pacten amb el PSC per desencallar els pressupostos de Berga
-
Política
La Patum xiula Sílvia Orriols: «Fora feixistes de la Patum»
