La Fiscalia emana quatre anys i set mesos de presó per a l'alcalde de Borredà, Joan Roma, pels presumptes delictes de prevaricació i falsedat documental en la venda d'uns terrenys el 2001. A més, li imposa una multa de 2.400 euros i demana la seva inhabilitació en el càrrec públic durant vuit anys i mig.
Aquesta és la petició que el fiscal farà el proper dijous 30 d'octubre al judici que es realitzarà a la secció segona de l'Audiència de Barcelona. En aquest, també hi hauran de comparèixer els llavors regidors Jesús Solanellas i Ernet Martínez per prevaricació en la venda irregular de la parcela, així com diversos testimonis.
Els fets van tenir lloc el 12 d'octubre del 2001, quan l'Ajuntament de Borredà -l'alcalde del qual era Roma- va procedir a vendre una part de la 'Fàbrica de Baix' a l'empresa Tejidos Decorativos S.L. Aquesta transacció es va fer, segons el fiscal, “sense cap mena de concurrència pública” per l'import de 12 milions de pessetes. A més, i malgrat que la venda directa de l'immoble requeria la majoria absoluta del ple municipal, només hi van votar a favor l'alcalde i els dos regidors també acusats, finalitzant el ple amb tres vots a favor i dos en contra.
Segons la Fiscalia, i per resoldre aquesta trava, es va fer constar en dues certificacions que l'acord de venda s'havia fet per majoria absoluta, i aquests documents suposadament falsos es van enviar a la Direcció General d'Administració Local de Catalunya.
“Cal afegir”, considera el jurista, que els tres acusats també sabien que no s'havia tramitat un expedient administratiu formal per a aquella venda “on es determinés o valorés per algun tècnic municipal si aquell preu establert era o no el correcte”. A més, també coneixien “que aquella venda directa i sense seguir els tràmits de la perceptiva subhasta pública no era possible”.
Davant d'això, però, la transacció es va dur a terme de manera immediata i es va portar davant d'un notari, juntament amb els documents presumptament falsificats on constava la majoria absoluta del ple. Per fer la inscripció al Registre de la Propietat, l'alcalde va demanar al secretari que fes un certificat en data 10 de desembre del 2001 on fes constar que s'havia fet la pertinent comunicació de la venda a la Generalitat, “la qual cosa no era veritat”, afirma el fiscal.
Finalment, el maig del 2005, l'empresa Tejidos Decorativos S.L. va vendre aquella mateixa finca a l'entitat mercantil Gebanceis S.L. pel preu de 285.000 euros, més del doble del preu per la qual l'havia comprada.
Per a més informació: Joan Roma atribueix les acusacions del fiscal a un "assetjament polític"
Demanen quatre anys i mig de presó a l'alcalde de Borredà per prevaricació
El fiscal considera que Roma i dos regidors més van ser plenament conscients de les irregularitats en la venda d'un immoble i que van falsificar informes
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2014 a les 10:28
Actualitzat el 28 d’octubre de 2014 a les 11:12
Et pot interessar
-
Política BeGI trenca l'acord polític sobre la ubicació de l'estació d'autobusos
-
Política El Parlament insta el Govern a estudiar l'impuls d'infraestructures ferroviàries com el tren-tram al Berguedà
-
Política L'oposició de Puig-reig reitera la negativa a la pista d'atletisme
-
Política El Parlament vota a favor de blindar l'atenció ginecològica a l'Hospital de Berga
-
Política Berga s'adhereix a la petició per millorar la línia de bus fins a Vic
-
Política El ple de Berga aprova la moció dels ecologistes sobre el decret de les renovables