Les hores extres que han de fer els treballadors públics per Patum és i ha estat, des de sempre, una de les batalles del consistori. En aquesta, els representants dels treballadors busquen les millors condicions per a la plantilla, mentre que l'equip de govern intenta ajustar al màxim les finances de l'Ajuntament. Enguany, però, no hi ha hagut acord entre les dues parts, tot i que els treballadors ja han assegurat que compliran amb les condicions proposades.
Pel que fa a aquestes, segons ha explicat l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, en la roda de premsa prèvia al Ple municipal, s'ha aconseguit reduir gairebé a la meitat el nombre d'hores extraordinàries. De fet, s'ha passat de 1.586 hores el 2015 a 814 els 2016, gairebé amb els mateixos treballadors.
El canvi principal, ha destacat l'alcaldessa, és que s'han passat a pagar les hores de, per exemple, divendres, com a ordinàries i no extraordinàries, tenint en compte que és un dia laboral. Això ha permès, per altra banda, aconseguir un estalvi econòmic de més del 30%, mantenint totes les tasques cobertes.
Segons les condicions que avui es debatran al Ple municipal, els treballadors públics de l'Ajuntament i de la Policia Local cobraran el 66% de les hores extres al 219%, que és el percentatge que ja s'havia acordat en anteriors legislatures. Per altra banda, el 33% de les hores restants es compensaran amb dies festius. Aquestes condicions, que s'estan debatent a la mesa de negociació des del mes d'octubre, però, no són les idònies pel Comitè d'Empresa que, el que voldria, és la retribució al 100%.
"Els treballadors estan donant la cara per aquesta casa d'una forma indiscutible", ha declarat Venturós, sobre la decisió de la plantilla d'assumir aquestes condicions. No obstant, ha considerat legítima la reivindicació del Comitè d'Empresa, tot posant sobre la taula les greus deficiències econòmiques del consistori.
En total, hi ha més de 55 persones que realitzaran hores extres per Patum, realitzant tasques de promoció turística, recollida de vidalba, logística, seguretat, comunicació o protocol, entre d'altres.
L'Ajuntament de Berga redueix les hores extres per Patum amb un estalvi econòmic del 30%
Política
El nombre d'hores extraordinàries passen de ser 1.586 el 2015 a 814 el 2016 | Venturós destaca com els treballadors "donen la cara" pel consistori
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
05 de maig de 2016 a
les 12:43
Et pot interessar
-
Política
Mossèn Armengou, la flama independentista en la nit franquista
-
Política
Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local
-
Política
Ball de seus a Berga amb una venjança i una provocació d'Aliança a la CUP
-
Política
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, de baixa per una afectació cardíaca
-
Política CUP i ERC pacten amb el PSC per desencallar els pressupostos de Berga
-
Política
La Patum xiula Sílvia Orriols: «Fora feixistes de la Patum»
