
L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) del Berguedà ha fet arribar una estella del Pi de les Tres Branques al vaguista de fam Jaume Sastre, que fa 30 dies que no ingereix cap aliment.
L’ANC ho va decidir així a l’assemblea territorial que va fer divendres 23 de maig, on es va tractar l’agressió soferta pel Pi de les Tres Branques la matinada del 13 de maig, ha explicat el coordinador de l’ANC de Cercs, Jordi Gayet. En aquesta reunió es va creure que s’havia de vincular d’alguna manera l’agressió a l’arbre símbol de l’independentisme amb l’empresa portada a terme per Sastre en favor del català: “Alguna cosa havíem de fer perquè també és la nostra cultura”.
Per això, ha explicat, se li van enviar diverses fotografies del Pi de les Tres Branques, que representa la unitat dels Països Catalans, i amb aquestes una petita estella de l’arbre centenari.
El coordinador de l’ANC ha afirmat que Sastre ho va rebre i “li va fer molta il·lusió”, però ha afegit que cal seguir-li donant suport perquè cada vegada es va trobant més malament.
En aquest sentit, ha fet una crida a que tothom li enviï una foto amb el cartell de suport, i ha explicat que qui ho vulgui, ho podrà fer a Berga aquest divendres al vespre, ja que s’instal·larà una cabina fotogràfica instantània.