La presència berguedana a la coalició Junts pel Sí s'ha tancat finalment amb Montserrat Ribera, a la 43a posició de la llista presentada a la demarcació de Barcelona, Núria Picas a la 73a de la mateixa, i Mossèn Ballarín, tancant la candidatura a la demarcació de Lleida. Tres posicions modestes, tot i que de rellevància, que representen colors polítics i sensibilitats diferents, però amb un mateix objectiu.
L'exalcaldessa de Guardiola de Berguedà i actual diputada al Parlament de Catalunya per Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), Montserrat Ribera, va ser la primera que es va confirmar. En aquest cas, va ser la persona triada pel seu partit a la comarca amb tots els vots a favor menys un, que va ser en blanc.
Pocs dies després, es va conèixer la presència de la corredora de curses de muntanya Núria Picas, resident al Berguedà que, de manera simbòlica, tot i que evident a les xarxes socials, mostrava el seu compromís amb el moment polític que està vivint Catalunya. Picas també va ser de les primeres persones que es va registrar com a candidata, quan Junts pel Sí es va plantejar l'objectiu d'assolir més de 13.500 inscrits.
La sorpresa, però, va venir de la mà del capellà berguedà de 95 anys Mossèn Ballarín. Aquest va anunciar a principis d'agost que tancaria la llista per la demarcació de Lleida en la 15a posició. En aquest cas, Ballarín ja havia manifestat en diverses ocasions el seu suport al procés i, darrerament, havia realitzat manifestacions evidents en aquest sentit, al seu espai diari de El Matí. "Sobretot, tots a una", deia la setmana en què es va fer pública la seva posició a la llista.
Montserrat Ribera, Núria Picas i Mossèn Ballarín, els berguedans a la llista de Junts pel Sí
L'excalcaldessa de Guardiola de Berguedà i la corredora de curses de muntanya integren la llista de Barcelona, mentre que el religiós tanca la de Lleida
Ara a portada
-
-
-
Societat Així és el Mòdul Berguedà, una caseta per fires pensada i elaborada a la comarca Lídia López
-
Societat Un de cada cinc adolescents de la Catalunya Central presenta un consum de risc d'alcohol Redacció
-
Esports Gerard Ahicart supera el repte de pujar i baixar a Queralt durant 24 hores seguides Redacció
Publicat el 20 d’agost de 2015 a les 15:31
Et pot interessar
-
Política El govern i l'oposició de Puig-reig xoquen per la ubicació de la futura antena de telefonia
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 tira endavant fregant la unanimitat
-
Política El pressupost de Berga pel 2025 incideix en via urbana, equipaments i xarxa d'aigua
-
Política El PSC titlla de demagogs a la CUP i afirma que el servei d'urgències ginecològiques a Berga no ha estat mai en perill