
Representants de CDC i UDC al Consell Comarcal del Berguedà Foto: Aida Morales
Després d'un cap de setmana de negociacions, Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) i Unió Democràtica de Catalunya (UDC) han fet públics, aquest dilluns, els noms de les nou persones (set i dues, respectivament) que, arran dels resultats dels darrers comicis, conformaran el nou Consell Comarcal del Berguedà.
Pel que fa a la banda de Convergència, el càrrec estarà ocupat per l'alcalde de Gironella, David Font; el regidor de Berga Francesc Xavier Francàs; l'edil i exalcalde de Puig-reig, Antoni Clement; el batlle de Guardiola de Berguedà, Josep Lara; el de la Pobla de Lillet, Vicenç Linares; la regidora de l'Espunyola Anna Maria Serra, i l'alcalde de Castellar del Riu, Adrià Soler.
La idea, segons ha manifestat CDC en un comunicat, és combinar un equip de treball que barregi alcaldes i regidors de tota la comarca, presentant set titulars amb set suplents. Aquests, tal i com han precisat, seran el berguedà Ramon Minoves; el regidor de Gironella, Roger Ballús; la de Puig-reig, Carme Rosell; l'alcaldessa de Viver i Serrateix, Isabel Serra; el regidor de Bagà Pep Llamas; la de Montmajor Carme Clotet, i el de Casserres Jordi Selga.
D'altra banda, i segons ha confirmat a NacióBerguedà el president comarcal d'Unió, Ferran Civil, els dos consellers d'aquest partit seran l'exalcalde i regidor d'Avià, Llorenç Altozano, i el seu símil de Vilada, Pere Farré.
Candidats clars però pactes nacionals
Segons ha precisat el president de CDC, David Font, en declaracions a aquest diari, l'objectiu del seu partit ha estat donar representativitat territorial amb uns candidats que, des del principi, "estaven clars". No obstant això, la demora ha anat vinculada a la decisió final del representant berguedà a la Diputació de Barcelona, que finalment ha estat el membre d'Unió Jesús Calderer, que condicionava també la negociació de l'òrgan comarcal.
“Tothom ha tingut clar qui hi havia d'anar”, ha declarat Font, buscant un equilibri d'alcaldes, regidors a l'oposició i també en matèria de territorialitat.
Pel que fa a la relació amb UDC, el president del Convergència ha assegurat que, dins del Consell Comarcal, continuarà essent similar, amb “acords puntuals o estables” i “treballant colze a colze com sempre”. De fet, ha volgut precisar que “els partits no fan les persones” i la major part de representants d'Unió s'han posicionat molt a prop dels ideals del seu partit, si més no, pel que fa al procés nacional.
La incògnita de la presidència
La pregunta sobre qui serà el nou president del Consell Comarcal que substituirà Sergi Roca es mantindrà com una incògnita fins d'aquí, com a mínim, una setmana. Si no hi ha pactes entre Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), aquest càrrec recauria sobre Convergència.
En un principi, Font ha indicat que CDC defensarà optar a aquesta plaça, igual que Unió ho ha fet amb la de la Diputació de Barcelona. No obstant això, i pel que fa al president, s'haurà d'acabar d'esclarir durant la propera setmana després d'una reunió de l'executiva d'aquest partit.
ERC, CUP i PSC
ERC del Berguedà va ser la primera formació en fer públics els noms de les persones que conformarien el nou Consell Comarcal. Entre aquetes, i segons van explicar a aquest diari, es poden trobar l'alcalde de Casserres, Josep Colillas; el de Sant Jaume de Frontanyà, Rubén Lladós, i la regidora de Berga Ermínia Altarriba. Respecte de la repartició de càrrecs, van afirmar que s'havia buscat la representativitat territorial perquè tant Berga, com Alt i Baix Berguedà es poguessin visibilitzar de manera clara. D'altra banda, van destacar que alguns d'aquests càrrecs serien rotatoris al cap de dos anys, i que alguns dels membres se substituirien.
Per la seva banda, la CUP va apostar per les regidores de Berga Anna Alsina i de Borredà Anna Manso. Segons va comentar la primera, la tria dels consellers es va discutir en el marc de cada assemblea i es va ratificar a nivell comarcal, amb persones que poguessin tenir implicació i un contacte directe amb les diferents candidatures.
Finalment, el PSC ha volgut continuar amb la presència del portaveu del grup dins l'òrgan i regidor de la Pobla de Lillet, Abel Garcia, i de l'alcaldessa de Vilada, Montserrat Badia, després d'una reunió de la Federació del Berguedà, Bages i Solsonès.
Partit Polític | Membres del Consell Comarcal |
---|---|
CDC | David Font |
CDC | Francesc Xavier Francàs |
CDC | Antoni Clement |
CDC | Josep Lara |
CDC | Vicenç Linares |
CDC | Anna Maria Serra |
CDC | Adrià Soler |
UDC | Pere Farré |
UDC | Llorenç Altozano |
ERC | Ermínia Altarriba |
ERC | Josep Colillas |
ERC | Ruben Lladós |
ERC | Mai Alsina |
ERC | Eduard Coronado |
ERC | Mireia Canal |
CUP | Anna Manso |
CUP | Anna Alsina |
PSC | Abel García |
PSC | Montserrat Badia |