Unes 300 persones es manifesten a Berga en favor dels imputats pel 9-N

Montse Venturós respon al TSJC i assegura que es faran "tantes concentracions com siguin convenients, per totes les persones que siguin imputades per l'Estat espanyol"

Publicat el 13 d’octubre de 2015 a les 18:39

Plaça de Sant Pere de Berga plena de gent. Foto: Aida Morales.


Unes 300 persones s'han aplegat aquest dimarts al vespre a la plaça de Sant Pere de Berga, en suport d'Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau, imputats pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per haver organitzat la consulta ciutadana del passat 9 de novembre. En el conjunt del Berguedà, han estat més de 500, les persones les que també han sortit a places i carrers, responent, malgrat la pluja, a la crida impulsada per l'AMI, Òmnium, l'ANC i Araeslhora arreu de Catalunya. 

Durant l'acte de Berga, l'alcaldessa, Montse Venturós, ha llegit el manifest del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, tot denunciant les querelles “antidemocràtiques” adreçades als tres encausats. A més, en declaracions als mitjans de comunicació, l'alcaldessa de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) també ha denunciat la “naturalesa clarament antidemocràtica” de l'Estat espanyol, que segons ha apuntat, l'Esquerra Independentista ha patit des de fa anys. No obstant això, s'ha mostrat segura que la societat ja està apostant per la “desobediència”, com ha remarcat que s'està veient des de fa uns mesos. 

 
A més, sobre les darreres declaracions del TSJC, que ha considerat les concentracions com un “atac directe a la institució judicial”, Venturós ha recordat que concentra-se és un “dret inherent” a qualsevol persona i a qualsevol poble: “Farem aquesta i en farem tantes com siguin convenients, per totes les persones que siguin imputades per l'Estat espanyol i per alliberar el nostre país”. 

En aquest mateix sentit, el portaveu de l'ANC de Berga, Manel Escobet, ha apuntat que el TSJC “té la pell molt fina”, i ha recordat altres concentracions sobre les quals mai s'ha pronunciat. “Per a mi és un despropòsit, és al·lucinant, no s'entén”, ha afirmat en referència a les imputacions. Per això, ha assegurat que l'ANC es mantindrà “ferma” en la seva posició, defensant una postura “absolutament democràtica, normal i que tothom pot entendre”, ha acabat. 

Cartes d'autoinculpació

Durant l'acte, l'Assemblea ha repartit més de 200 cartes firmades d'autoinculpació i denúncia de les imputacions, que s'enviaran a l'Alt Tribunal català. A més, ha recordat que aquest dijous s'ha convocat un autocar a nivell comarcal per tal de baixar a la macro concentració que hi ha convocada a l'Arc de Triomf de Barcelona per donar suport al president Mas.

Al Berguedà, algunes concentracions han quedat deslluïdes per la pluja, com han estat les d'alguns pobles de l'Alt Berguedà. Malgrat això, l'ANC en fa una valoració positiva.

 
Suport a totes les encausades

Venturós ho ha recordat en la seva declaració, però també es feia palès en una gran pancarta penjada al mur de l'església de Santa Eulàlia, el fet que la solidaritat del poble també s'ha de veure reflectida en altres casos d'imputacions judicials. Entre aquests, els cas de les encausades per les manifestacions davant del Parlament de Catalunya el juny del 2011. 

'Mas acusa; l'Audiència Nacional sentencia', apuntava la pancarta que, a l'acabar l'acte s'ha retirat. En aquest cas, també es recordava la concentració que hi ha convocada el proper 17 d'octubre a la plaça de les Fonts de Berga per aquest cas.

 

Un grup de dones grans cantant els Segadors. Foto: Aida Morales.

 

L'exalcalde de Berga, Juli Gendrau, recollint les cartes per l'autoinculpació. Foto: Aida Morales.