Unió assegura que té «bona relació» i «bona entesa» amb CDC al Berguedà

Es garanteix la governabilitat de Cercs, Vallcebre, Gisclareny, Castell de l'Areny i Fígols, segons han confirmat

Publicat el 19 de juny de 2015 a les 20:40
Actualitzat el 20 de juny de 2015 a les 11:34
Després del trencament de la federació, Unió Democràtica de Catalunya (UDC) ha assegurat que continua tenint, al Berguedà, una “bona relació” i una “molt bona entesa” amb els membres de Convergència Democràtica de Catalunya. Per aquest motiu, i segons han explicat a NacióBerguedà, es descarta totalment que hi hagi problemes amb la governabilitat de cap dels municipis actualment dirigits per alcaldes d'Unió. 

D'entre tots, Vallcebre, Gisclareny, Castell de l'Areny, Fígols i Cercs, aquest últim és el més rellevant, pel que fa a volum i nombre d'habitants, i tal i com ha explicat a aquest diari el seu alcalde, Jesús Calderer, hi ha una “estabilitat total”, això vol dir que, malgrat la separació de la federació, la col·laboració entre els regidors i membres de l'equip de govern de CDC o UDC serà absoluta i seguint la mateixa línia que fins el moment. 

De fet, Calderer ha recordat, tal i com va afirmar el seu antecessor i president del partit a la comarca, Ferran Civil, que el punt de vista d'Unió al Berguedà és discordant amb el que va resultar de la consulta interna del partit. Així mateix, ha destacat que més del 93% dels militants d'aquesta formació es van posicionar en contra de la postura defensada per Josep Antoni Duran i Lleida i, per tant, a favor de la independència: “La del Berguedà, va ser la mesa on el resultat va ser més contundent; i això, el que fa, és postular-nos a favor de la independència i al costat del president de la Generalitat”. 

De la mateixa manera, i pel que fa al Consell Comarcal del Berguedà, ha indicat que, si no hi ha cap sorpresa, els resultats i les quotes seran les mateixes que fins ara, és a dir, un 25% de regidors per a Unió. Això és, ha destacat, perquè tothom prioritza “tirar endavant” la comarca, i aquesta és la voluntat, tant de CDC com d'UDC.