La iniciativa s'adreça a joves d'entre 15 i 25 anys i té l’objectiu de fomentar el consum responsable i gaudir de la nit respectant l'espai públic i el descans nocturn dels veïns i veïnes. La campanya comptarà amb material de difusió i marxandatge i també inclourà accions amb equips especialitzats d'educadores i educadors de carrer.
Diversió i responsabilitat
Salva la nit és una campanya dissenyada amb un to proper, positiu, empàtic i emocional per involucrar el jovent i transmetre que la diversió nocturna també ha de ser compatible amb el civisme, la prudència, la responsabilitat i l’empatia. En aquest sentit, la campanya comptarà amb quatre peces gràfiques basades en els eixos temàtics següents: la neteja de l’espai públic, la reducció del soroll, la prevenció per evitar els contagis per la Covid-19 i el foment del consum responsable de begudes alcohòliques.
La campanya elaborada per la berguedana, Paula Gonfaus, compta amb logotip propi i peces gràfiques es difondran progressivament a través de les xarxes socials de l’àrea de Joventut i l’Ajuntament de Berga. També es crearà material de marxandatge (adhesius, bosses, entre altres) que es distribuirà entre el jovent durant el desenvolupament de diverses accions al carrer.
Sensibilització a peu de carrer
La campanya Salva la nit comptarà amb la col·laboració de l’equip de professionals d’Energy Control per portar a terme accions de sensibilització sobre el consum d’alcohol i altres drogues. Per fer-ho, hi haurà un servei itinerant amb educadores i educadors de carrer que recorreran diverses zones de la ciutat on habitualment es concentren les botellades per oferir informació, assessorament i formació per disminuir els riscos en el consum de drogues. Aquestes accions es portaran a terme el dies 7 i 8 d'agost, de 10 de la nit a 2 de la matinada.
Un projecte d’oci saludable
La campanya té un pressupost d'uns 5.250 euros i es preveu poder realitzar altres accions. Salva la nit forma part del Projecte Oci Saludable que coordina l’àrea de Joventut de l’Ajuntament de Berga i que inclou campanyes per fomentar un consum menys abusiu i accions per a la prevenció de riscos en els primers consums d’alcohol i drogues.

El logotip de la campanya. Foto: Aj. Berga