El Trail Rocacorba ha estat fidel a la tradició i ha mantingut les tres distàncies que l’han fet una de les curses preferides per obrir la temporada de trailrunning, i en aquesta setena edició de la prova els corredors han pogut escollir entre l’Express, el Trail i la Marathon.
La jungla de Rocacorba i el seu santuari han estat testimonis d’una jornada memorable que s’iniciava a les 8 del matí amb la sortida de la Marathon i 40 kilòmetres i 2.000 metres de desnivell positiu i el cim de Rocacorba, el Golany i els Velers per davant. Ja des de l’inici Abdelkadous Mouj, del Runtrail, ha posat tota la carn a la graella i ha sortit disposat a arribar victoriós a la meta de Canet d’Adri. Per darrere, un combatiu David Adan, de l’Inverse Team, intentava caçar-lo mentre mantenia la distància amb el seu company d’equip Marc Carós. Mouj ha aconseguit obrir forat respecte a Adan i ha entrat eufòric i emocionat a meta amb 3:50:36 per aconseguir una victòria de molt prestigi a la Marathon del Trail Rocacorba. David Adan ha mantingut la segona posició i ha finalitzat amb 4:05:54, mentre que Marc Carós ha tancat el podi amb 4:08:31.

Abdelkadous Mouj ha guanyat amb mestratge la prova reina del Trail Rocacorba. Foto: Josep Maria Montaner.
La Marathon per equips ha estat un altre dels plats forts de la jornada i ha comptat amb la presència de participants de molt nivell. Adrià Canimas i Eric Moya, del Klassmark-Dynafit, defensaven la corona aconseguida l’any passat, però la competència es presentava ferotge. Canimas i Moya han sortit forts per intentar obrir forat amb els perseguidors, però la dupla Zoel Codolà i Ignasi Riuró, de l’Esports Maverick, ha agafat la davantera per imposar-se a la meta de Canet d’Adri amb 3:54:45. Canimas i Moya han estat finalment segons amb 4:05:55, mentre que el podi l’ha tancat l’equip WTFT format per Gerard Morales (BUFF Pro Team) i Lluís Ruiz amb 4:08:51.
Enles atletes femenines les més ràpides de la Marathon per equips han estat Clàudia Roca (Blue Motors) i Judit Franch (Innov8), que amb 5:19:20 han avantatjat en gairebé 23 minuts a les Klassmark Girls, Anna Güell i Monica Fàbrega, mentre que Anca Salcudean i Fátima Bermudo han estat terceres amb 5:58:13.

Finsa tres curses de dificultat diversa han fet les delícies de tots els participants. Foto: Josep Maria Montaner.
En categoria mixta victòria per a Mónica Vives i Javier Gallardo de l’Sport HG AML amb 4:52:53, seguits per Anna Clapes i Uri Galvany del CE. Sensacions Uvex Team amb 5:01:43 i Ona Sociats i Gerard Artés del Twelve Monkeys Spartan SXG amb 5:10:05.
La darrera cursa ha estat el Trail de 31 kilómetres amb 1.800 metres de desnivell positiu i que ha tingut, una vegada més, el segell d’Albert Pujol, de l’Sport HG AML, que s’ha imposat amb un sensacional crono de 2:51:54 i s’ha apuntat la seva tercera victòria consecutiva. Eduard Hernández, de l’A.E. Matxacuca, i Rubén Hernández del BTR Pro Team, s’han hagut de conformar amb la segona i tercera posició amb 2:56:19 i 3:07:16, respectivament. En dones el podi l’han monopolitzat atletes de l’A.E. Matxacuca, que encapçalades per Sílvia Puigarnau han fet un recital al Trail Rocacorba. Puigarnau ha guanyat amb autoritat i un crono de 3:45:15, i l’han flanquejat al podi Paloma Lobera amb 3:57:47 i Cristina Hernández amb 4:00:36.
La cursa petita del Trail Rocacorba, l’Express de 21 kilòmetres i 800 metres de desnivell positiu, ha estat la més emocionant i disputada de la jornada. En categoria masculina les diferències han estat mínimes durant tota la cursa i la victòria final no s’ha decidit fins el descens del santuari on un excel·lent Jordi Rabionet (TR-Esports Parra), que finalment ha estat quart i no ha pogut aguantar el ritme dels millors, també ha presentat la seva candidatura a la victòria. El guanyador ha estat Diego Cardozo Machado amb 1:41:17, que només ha tret 14 segons a Ferran Sampere, del Salomon Vertic, i 1:08 a Albert Soley de l’Inverse Team.

L'assolellat dia d'aquest diumenge al Trail Rocacorba ha fet la jornada memorable. Foto: Josep Maria Montaner.
Entre les atletes l’emoció ha durat fins el final gràcies al frec a frec entre les companyes de l’Inverse Team Mireia Pons i Gisela Carrión que han ofert un recital de força, velocitat i estratègia en cursa. Carrión ha pres la iniciativa conscient que l’ascens a Rocacorba era el seu punt fort però a 3 kilòmetres de meta s’ha vist superada per Mireia Pons que l’ha passada “com un avió”, segons paraules de l’atleta. A meta Pons s’ha imposat amb 2:03:57 als 2:04:11 de Gisela Carrión. El podi l’ha completat Júlia Font, de l’Sport HG AML amb 2:08:06.
La primera cursa de l’any de Klassmark ha comptat amb l’actuació en directe del grup De Pardo's Cats i el suport de Mizuno, Quadis Rent a Car i Seat Proauto. La propera cita de Klassmark serà la Montserrat Skyrace del 4 de març a Monistrol de Montserrat.

La destresa no ha estat renyida amb la velocitat en el descens. Foto: Josep Maria Montaner.
Resultats del Trail Rocacorba 2018
Marathon (Absolut Masculí)
1. Abdelkadous Mouj Mia - RUNTRAIL - 3:50:36
2. David Adan Freixes - INVERSE TEAM - 4:05:54
3. Marc Caros Santacreu - INVERSE TEAM - 4:08:31
Marathon (Absolut Femení)
1. Eli Gordón Rodríguez - SALOMON - 4:19:14
2. Manu Vilaseca - BUFF PRO TEAM - 4:58:24
3. Fernanda Maciel - RED BULL THE NORTH FACE - 5:01:21
Marathon (Esquips Masculí)
1. Zoel Codola i Ignasi Riuró - ESPORTS MAVERICK - 3:54:45
2. Adria Canimas i Eric Moya - K-TEAM - DYNAFIT - 4:05:55
3. Gerard Morales i Lluis Ruiz Oller - BUFF PRO TEAM - WTFT - 4:08:51
Marathon (Esquips Femení)
1. Clàudia Roca i Judit Franch - BLUEMOTORS-NEOLITH-INNOV8 - 5:19:20
2. Anna Güell i Monica Fabrega - KLASSMARK GIRLS - 5:42:50
3. Anca Salcudean i Fátima Bermudo - TEAM FATIMA-ANCA - 5:58:13
Marathon (Esquips Mixte)
1. Mónica Vives i Javier Gallardo - SPORT HG AML - 4:52:53
2. Anna Clapes i Uri Galvany - C.E. SENSACIONS - UVEX TEAM - 5:01:43
3. Ona Sociats i Gerard Artés - TWELVE MONKEYS SPARTAN SGX - 5:10:05
Trail (Absolut Masculí)
1. Albert Pujol Garcia - SPORT HG AML - 2:51:54
2. Eduard Hernández Teixidor - A.E. MATXACUCA - 2:56:19
3. Rubén Hernández Moya - BTR PRO TEAM - 3:07:16
Trail (Absolut Femení)
1. Sílvia Puigarnau Coma - A.E. MATXACUCA - 3:45:15
2. Paloma Lobera Grau - A.E. MATXACUCA - 3:57:47
3. Cristina Hernandez Teixidor - A.E. MATXACUCA - 4:00:36
Express (Absolut Masculí)
1. Diego Cardozo Machado - A.E. MATXACUCA - 1:41:17
2. Ferran Sampere - SALOMON VERTIC - 1:41:31
3. Albert Soley Castells - INVERSE TEAM - 1:42:25
Express (Absolut Femení)
1. Mireia Pons Torres - INVERSE TEAM - 2:03:57
2. Gisela Carrion Bertran - INVERSE TEAM - 2:04:11
3. Julia Font Gomez - SPORT HG AML - 2:08:06
Vegeu tots els resultats de les curses en aquest vincle.
El càmera i fotògraf de NacióMuntanya, Josep Maria Muntaner, ha estat al peu del caní i, a més de la magnífica galeria de fotos, ha pogut filmar aquest vídeos: