Com és que Renfe fa horari festiu si per molts dels municipis que passa és laborable?

L'empresa ferroviària posa, aquest dilluns, un total de 18 trens direcció Barcelona quan normalment n'hi ha 37 | ASLA afirma que els busos de Berga són els mateixos

Publicat el 05 de juny de 2017 a les 14:20
Aquest dilluns, 5 de juny, alguns municipis de Catalunya fan festa, coincidint amb la Pasqua Granada. Parlem, per exemple, de Girona, Vic, Martorell, Rubí i, de la capital catalana, Barcelona. Tot i així, hi ha moltes ciutats i pobles que treballen normalment, com és el cas de Berga, Manresa, Sabadell, Terrassa o Vilafranca del Penedès. Evidentment, això no hauria de ser cap problema si no fos que algues empreses de transport com Renfe o Monbus han decidit que les línies que passen per Barcelona, actuen com si d'un diumenge es tractés.

El el cas de la línia R4 de la Renfe, que va de Manresa fins a Vilafranca del Penedès, passant per Terrassa, Sabadell i Barcelona surt, de la capital del Bages, cada hora. Igual passa del revés: de la ciutat comtal a Manresa. Així doncs, de 37 trens que fan aquest trajecte en un dia laboral, avui, dia 5 de juny, només n'hi ha 18. Aquest fet ha amoïnat alguns dels usuaris del servei que lamenten que "quan és festa a Barcelona sembla que el món s'aturi". I és que els passatgers assidus de Renfe no només van a Barcelona: també es dirigeixen a Terrassa o Sabadell, que és on treballen, i es troben que els horaris se'ls han reduït molt. "I els que són de Barcelona i treballen a Manresa?", es pregunten.

Aquesta situació també ha afectat al servei de bus que opera a la capital del Bages: Monbus. Dels 34 autocars que cada dia es posen a disposició dels usuaris, avui només n'hi ha 9. Cal recordar, a més, que aquesta línia fa parada a Olesa de Montserrat, un municipi que tampoc fa festa. Pel que fa a la línia de busos de l'empresa ALSA que surt de Berga, els responsables han afirmat que això no afecta i que, del Berguedà, surten tots els busos.

En canvi, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya actuen normalment, excepte en la línia Barcelona-Vallès. Així doncs, la Llobregat-Anoia, que és la que fa el trajecte Manresa-Barcelona, manté els mateixos horaris d'un dia laboral, oferint servei de tren cada vint minuts, aproximadament.