ARA A PORTADA
-
-
Joies amagades de Sant Jordi: les recomanacions de 10 llibreries Arnau Urgell i Vidal | Marc Orts i Cussó | Gerard Mira
-
Jutgen un advocat per falsificar informes d'hospitals de Manresa i Berga per obtenir prestacions Pere Fontanals
-
Sílvia Orriols confirma la regidora Judit Vinyes com a candidata d'Aliança a Berga Lluís Girona Boffi | Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
19 de desembre de 2015 a
les 19:30
Fa uns mesos l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) va presentar l'eina interactiva "Com era Catalunya?", on es presenten les transformacions geogràfiques que ha patit el territori des del 1945 fins avui. Ara, l'entitat ha presentat una eina nova amb un concepte molt semblant: "L'ull del temps. Catalunya abans i ara".
Com ha canviat Catalunya en aquests 70 anys? Un mapa interactiu permet visualitzar, en una àrea circular, com era el territori els anys 1945 i 1956. D'aquesta manera, es mostren detalladament les transformacions geogràfiques de la zona que mirem, a través d'una nova experiència visual i de comprensió.
L'eina es basa en les fotografies aèries que va fer la força aèria dels Estats Units els anys 1945 i 1956, com també les imatges actuals realitzades per l'Institut.
Et pot interessar
-
Societat
Firhàbitat reuneix vora 70 expositors i ofereix activitats per a tots els públics
-
Societat
La Nou i Vilada voten dissabte si volen la central reversible de la Baells: «Acatarem el resultat que surti»
-
Societat
Puig-reig engega una campanya de mecenatge per restaurar vitralls de l'església de Sant Josep
-
Societat
Mor Beneta Comellas, dissenyadora i «ànima» de TV Berguedà
-
Societat
L'ACA inicia els tràmits per ampliar la depuradora de Montmajor
-
Societat
Berga tancarà les sortides cap al nord de la C-16 per evitar el «col·lapse» dels divendres


