El Consell Comarcal del Berguedà ha finalitzat les obres per reconvertir l’antic edifici del cinema de Viladomiu Nou (Gironella) en un espai cultural que aplega un teatre, sales d’usos polivalents i despatxos. Les obres han tingut un cost de 734.514,77 euros.
Els treballs han consistit en fer tots els tancaments exteriors i els seus acabats, l’execució de les compartimentacions dels espais interiors, els acabats interiors de tot l’edific, paraments verticals, sostre i paviments, l’execució de les instal·lacions bàsiques de l’edifici, com són el sanejament, l’aigua potable, la climatització, la renovació d’aire, l’electricitat, l’enllumenat, els sistemes contra incendis i de seguretat, i fer l’escenari.
Les obres les han pagades el Consell Comarcal a través del fons FEDER amb una aportació de 303.518,50 euros, l’Ajuntament de Gironella amb 270.478 euros així com la Diputació de Barcelona amb 151.759,25 euros. Ara només falta posar-hi el mobiliari del teatre que va a càrrec de l’Ajuntament de Gironella.
Es tracta d’una actuació que ja formava part del Pla d’Equipaments Culturals de Gironella elaborat conjuntament amb la Diputació de Barcelona i que permet recuperar un edifici que va donar vida i cultura a l’antiga colònia tèxtil de Viladomiu Nou. A partir d’ara, s’hi podrà tornar a iniciar activitat cultural i programació.
El Consell Comarcal del Berguedà va encarregar-se d’adjudicar aquesta obra perquè forma part del conjunt d’inversions de millores d’elements patrimonials de la comarca pel qual l’ens i diferents ajuntaments van aconseguir una ajuda de gairebé 1 milió d’euros dels fons Feder, en concret 975.949,58 euros
El Consell finalitza les obres del Teatre de Viladomiu Nou
Les obres han tingut un cost de més de 730.000 euros
- Edifici del cinema de Viladomiu Nou -
- Consell Comarcal del Berguedà
ARA A PORTADA
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
-
Dos dies consecutius de frenesí ciclista al Berguedà: aquest és el recorregut de la Volta a Catalunya 2026 Lídia López
-
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16 Redacció
-
-
Publicat el
02 de febrer de 2021 a
les 20:28
Actualitzat el
02 de febrer de 2021 a les
20:32
Et pot interessar
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
-
Societat
Els recursos turístics del Berguedà tornen a superar els 200.000 visitants
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 30 i 31 de gener, i 1 de febrer
