El mercat nadalenc de Gironella obre portes aquest dissabte amb la Festa de l’encesa de llums

Hi haurà un total de 80 artesans diferents que es distribuiran entre les setmanes que duri el mercat per oferir major varietat de productes

Publicat el 01 de desembre de 2021 a les 14:08
Actualitzat el 01 de desembre de 2021 a les 14:12
Gironella transformarà a partir d’aquest dissabte, 4 de desembre, la plaça de l’Estació en un mercat nadalenc “com els dels pobles del centre d’Europa”, durant 22 dies. La temporada nadalenca donarà el tret de sortida a les 6 de la tarda, coincidint amb la Festa de l’encesa de llums de Nadal. “S’encendran tant les llums del mercat com la nova il·luminació nadalenca que s’ha incorporat a la resta de la vila”, ha informat Santi Felius, regidor de Promoció Econòmica.

“Un mercat nadalenc significa cases de fusta, ambient, gastronomia, i llum”. Per tant, l’aposta estrella de Gironella acollirà més de 20 parades d’artesania i alimentació, que les faran servir tant els membres de l’Associació de Comerciants de Gironella com artesans del Berguedà i arreu.  En total hi haurà 80 artesans que es distribuiran entre les setmanes que duri el mercat, “perquè la gent que vingui, la setmana següent pugui tornar i trobi diversitat de productes”, ha informat Felius.

Més enllà de les parades, també s’han organitzat actuacions musicals els dissabtes a la tarda, i els més petits podran participar en els tallers infantils que se celebraran els diumenges al matí. El primer taller serà de manualitats amb la Bernadette Cuixart, el 12 de desembre, el segon serà un taller de reposteria amb Leclair Bakery, el 19 de desembre, i l’hora del conte, el 2 de gener.

Per tal de potenciar les compres al mercat, s’entregarà un carnet de compra per registrar les consumicions que es fan, i un cop emplenat (9), s’entrarà en sortejos de productes que han estat cedits pels comerciants que participen en el mercat. “Volem potenciar la compra, i aquesta tindrà premi”, ha manifestat Felius.

El mercat estarà obert del 4 al 12 de desembre, del 16 al 19 de desembre, del 22 al 24 de desembre, i del 30 al 5 de gener (el dia 1 tancat). Els horaris entre setmana seran de 16:30 a 20:30 i els caps de setmana i festius, de 12 a 21 hores.

[h3]Posicionar Gironella durant el desembre al calendari[/h3]
“Enguany s’ha treballat per incorporar un seguit d’activitats que ajudaran a formar un marc més complet del Nadal”. En aquest sentit, el regidor de Festes, Lluís Vall, ha anunciat que més enllà del mercat nadalenc i la Fira de la Puríssima, hi haurà altres activitats nadalenques a les escoles, les residències, i de totes les àrees i regidories del municipi.

[h3]Fira de la Puríssima, el 8 de desembre[/h3]
La 36a edició de la Fira de la Puríssima tindrà el mateix format que en les edicions passades. La principal novetat és que al nucli històric només s’hi ubicaran parades d’alimentació, i es recupera la ballada de gegants a la plaça de l’Església.

Com ja és tradició, el plat estrella de la fira, el tast del blat de moro escairat es farà a les 11:30 hores a la plaça del blat de moro, però amb la novetat que enguany s’ha habilitat la venda anticipada dels tiquets pel blat de moro a diversos establiments del municipi, a 1,50 €, i la venda el dia de la fira per 2 €.
 

Cartell amb la programació del Gironella Vila de Nadal. Foto: Ajuntament de Gironella