El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs que l'acusat d'intentar matar un agent dels Mossos d'Esquadra a Puig-reig va interposar, després que la secció 8a de l'Audiència de Barcelona el condemnés a set anys de presó i a pagar una indemnització de més d'11.000 euros a la víctima.
D'aquesta manera, l'Alt Tribunal espanyol confirma la sentència de la sala catalana, tot considerant que el delictes és de temptativa d'assessinat i no de lesions consumades, com volia la defensa, ja que l'acusat va clavar el ganivet en una part del cos que podia haver estat "letal", si s'hagués realitzat uns centímetres més enllà.
Havent desestimat l'al·legació, el magistrat condemna Alexi Gregori A.M. per un delicte d'assassinat en grau de temptativa, segons la sentència a la qual ha tingut accés NacióBerguedà, pels fets que van tenir lloc al camí de Sant Marçal de Puig-reig el maig del 2014, quan el condemnat, al veure que dos homes estaven reduint el seu germà, va baixar de casa seva amb un ganivet de cuina i li va clavar a un d'aquests "per l'esquena", mentre manifestava: "Esto por listo".
Acte seguit, i segons la sentència, l'altre agent va desenfundar l'arma i va encanyonar l'acusat, tot i que aquest va tenir prou temps per fugir, així com també el seu germà, que estava essent detingut per un delicte contra la salut pública, i que va haver de fugir amb les esposes posades.
Arran d'aquest atac, l'agent va patir una ferida 10 centímetres que, no obstant això, no va arribar-li a tocar cap dels òrgans vitals, però que el va obligar a estar hospitalitzat durant tres dies, amb 75 dies de curació.
Aquesta acció, tal com relata el jutge, va ser clarament intencionada, malgrat que el condemnat va defensar al judici que no tenia voluntat "homicida". En qualsevol cas, però, el magistrat considera que la grandària del ganivet, la zona corporal on va ser apunyalat l'agent, molt a prop del ronyò, la intensitat de l'atac i les paraules que el van acompanyar justifiquen aquesta voluntat, tot i no ser un atac premeditat.
Sobre l'acusació d'atemptat contra l'autoritat, però, el jutge no veu elements suficients d'acusació, ja que els dos agents vestien de paisà i no hi ha cap elements que justifiqui el fet que, en aquells moments, l'acusat conegués o pogués identificar els mossos com a tals.
El TS condemna a 7 anys un jove per intentar matar un mosso d'Esquadra a Puig-reig
El jutge desestima el recurs de l'acusat | El condemnat haurà de pagar més d'11.000 euros
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de setembre de 2016 a les 13:35
Et pot interessar
-
Societat Beures, tapes i música en directe: així celebra Cal Rosal la Festeta de la Cervesa
-
Societat Hostaleria i Turisme celebra els 25 anys de la Cuina del Bolet amb un sopar de gala
-
Societat El Berguedà reclama a Red Eléctrica que faci realitat la subestació del polígon d'Olvan
-
Societat Fira de Santa Tecla 2025: programa, dates i horaris
-
Societat Les pluges regulars pronostiquen una bona temporada boletaire
-
Societat Finalitza la vaga a Liven-Paulig sense lligar cap acord sobre el conveni