Els Bombers de la Generalitat han iniciat a les set del matí d'aquest diumenge una vaga indefinida en protesta pel decret que els obligarà a suplir la falta de personal treballant 102 hores anuals més –totes elles remunerades-, 30 d'elles amb guàrdies de deu hores obligatòries a l'estiu per la campanya contra incendis.
Per a la vaga, el Departament d'Empresa i Ocupació ha decretat com a serveis mínims un servei de guàrdia de 24 hores amb els mínims dels torns assignats a cada parc de bombers, d'acord amb la circular d'Interior, i també manté activat tot el personal de guàrdia de les regions d'emergència, la sala central, els especialistes del GRAF i el GRAE, i durant la campanya forestal, les guàrdies de reforç de 10 hores.
Davant d'aquesta decisió, els sindicats de Bombers de la Generalitat d'UGT, CCOO i CATAC consideren que els serveis mínims establerts pel Govern vulneren el seu dret a vaga i que en alguns serveis són "insuficients per garantir la seguretat i integritat de la població", però que ells no deixaran en cap moment desprotegits els ciutadans, i admeten que amb els serveis mínims la vaga es notarà poc.
La vaga coincideix amb el començament de la campanya forestal i amb la revetlla de Sant Joan d'aquest dilluns, quan es preveu desplegar 696 bombers a tot Catalunya, el doble del normal, per afrontar la simultaneïtat d'incendis i incidències d'una nit en què abunda l'ús de pirotècnia i les fogueres.
Després de conèixer-se la convocatòria de la vaga, el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, va apel·lar a la responsabilitat dels Bombers perquè es tracta d'un servei "essencial" i va justificar el decret d'hores a la impossibilitat de convocar noves places de bombers, a més de confiar que es compliran els serveis mínims.
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de juny de 2014 a les 19:42
Et pot interessar
-
Societat
Els edificis d'habitatges de lloguer assequible de Gironella comencen a prendre forma
-
Societat
El Mercat de Nadal de Cal Rosal amplia el servei del trenet a Olvan i Gironella
-
Societat
Els grups ecologistes participaran en la campanya informativa de la consulta per la central reversible
-
Societat
Montclar s'omple d'esperit nadalenc amb la primera edició de Montnadal
-
Societat
Cinc clubs esportius de Berga tornen a sumar esforços per la celebració de la Quina Berguedana
-
Societat
El peatge del Túnel del Cadí s'encarirà un 2,82% el 2026
