Els Bombers de la Generalitat han iniciat a les set del matí d'aquest diumenge una vaga indefinida en protesta pel decret que els obligarà a suplir la falta de personal treballant 102 hores anuals més –totes elles remunerades-, 30 d'elles amb guàrdies de deu hores obligatòries a l'estiu per la campanya contra incendis.
Per a la vaga, el Departament d'Empresa i Ocupació ha decretat com a serveis mínims un servei de guàrdia de 24 hores amb els mínims dels torns assignats a cada parc de bombers, d'acord amb la circular d'Interior, i també manté activat tot el personal de guàrdia de les regions d'emergència, la sala central, els especialistes del GRAF i el GRAE, i durant la campanya forestal, les guàrdies de reforç de 10 hores.
Davant d'aquesta decisió, els sindicats de Bombers de la Generalitat d'UGT, CCOO i CATAC consideren que els serveis mínims establerts pel Govern vulneren el seu dret a vaga i que en alguns serveis són "insuficients per garantir la seguretat i integritat de la població", però que ells no deixaran en cap moment desprotegits els ciutadans, i admeten que amb els serveis mínims la vaga es notarà poc.
La vaga coincideix amb el començament de la campanya forestal i amb la revetlla de Sant Joan d'aquest dilluns, quan es preveu desplegar 696 bombers a tot Catalunya, el doble del normal, per afrontar la simultaneïtat d'incendis i incidències d'una nit en què abunda l'ús de pirotècnia i les fogueres.
Després de conèixer-se la convocatòria de la vaga, el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, va apel·lar a la responsabilitat dels Bombers perquè es tracta d'un servei "essencial" i va justificar el decret d'hores a la impossibilitat de convocar noves places de bombers, a més de confiar que es compliran els serveis mínims.
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de juny de 2014 a les 19:42
Et pot interessar
-
Societat
Un aniversari d'èxit: la campanya de la Cuina del Bolet clou amb registres de rècord
-
Societat
Bergacomercial celebra Nadal amb una desena d'activitats, dinàmiques i sortejos
-
Societat
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta
-
Societat
Berga acull una jornada informativa al voltant dels ajuts per a la retirada d'amiant
-
Societat
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de desembre
