Els Bombers de la Generalitat han rescatat la tarda d'aquest divendres dues persones del Pedraforca. La primera, segons han informat, ha testat un jove de 15 anys que, al voltant de les 16.00 hores, ha caigut a la tartera de la muntanya i ha patit diverses ferides superficials. En aquest moment, i després de rebre l'avís, els Bombers han activat un helicòpter del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) i del Grup d'Emergències Mèdiques (GEM) per rescatar l'excursionista, que estava acompanyat per un grup de joves d'entre 11 i 15 anys i d'un adult.
Segons han explicat, l'helicòpter ha evacuat l'excursionista ferit, Roger V.C. de 15 anys i veí de Fornells de la Selva, fins al refugi Lluís Estasen, des d'on ha estat traslladat a l'Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga amb ferides al cap, al colze i als genolls.
Poc després, a les 18.11 hores de la tarda, els mateixos grups especials de rescat han hagut de tornar a actuar a la muntanya berguedana, després que un home de 49 anys hagi patit un mareig. Concretament, l'home estava fent la ruta anomenada de l'Esquirol del Pedraforca, quan s'ha marejat i ha caigut a la zona de la tartera. El ferit ha estat evacuat amb helicòpter fins a Berga i, posteriorment, traslladat amb ambulància a l'hospital.
Els Bombers rescaten dues persones aquest divendres al Pedraforca
El primer rescat és el d'un jove que ha caigut a la tartera, mentre que el segon s'ha centrat en un home de 49 anys que ha patit un mareig
ARA A PORTADA
-
Què està passant amb Aliança Catalana a Berga? L'aterratge de Judit Vinyes obre una disputa interna Lídia López
-
-
-
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta Redacció
-
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes Lídia López
Publicat el 29 d’agost de 2015 a les 01:16
Actualitzat el 29 d’agost de 2015 a les 01:46
Et pot interessar
-
Societat
Berga acull una jornada informativa al voltant dels ajuts per a la retirada d'amiant
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de desembre
-
Societat
Els veïns del carrer del Bruc mostren al ple la seva disconformitat amb la parada provisional
-
Societat
Els veïns dels Pedregals demanen transparència respecte de les obres d'urbanització
-
Societat
Gósol vota diumenge si vol deixar Lleida i integrar-se a la demarcació de Barcelona
-
Societat
Famílies i treballadores denuncien al Parlament les mancances de la residència Mont-Martí de Puig-reig
