Joan Roura aprofundirà sobre el conflicte de l'Orient Mitjà a Berga

El periodista d'Internacional de TV3 agafa el testimoni a Joan Maria Pou i Ricard Torquemada al cicle Àgora Personatges

Publicat el 23 de setembre de 2024 a les 09:50
Actualitzat el 23 de setembre de 2024 a les 09:52

El periodista Joan Roura serà el protagonista de la pròxima cita del cicle Àgora Personatges, impulsat per l'Ajuntament de Berga, amb la col·laboració de la demarcació a la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i el comunicador Xavier Gual. Roura conversarà amb Gual sobre el conflicte a l'Orient Mitjà des de la sala de plens del consistori de la capital berguedana, el 27 de setembre a les 19.00 hores.

Joan Roura és periodista de la secció d'Internacional de TV3 i té una llarga experiència en la cobertura informativa a l'Orient Mitjà. D'aquesta manera, explicarà en primera persona com es viu el conflicte entre Israel i Palestina. "És el gran expert que tenim treballant a l'Orient Mitjà per Catalunya”, ha assegurat Gual durant la presentació de la xerrada. Així, Roura agafa el testimoni a Joan Maria Pou i Ricard Torquemada a aquesta extensió d'Àgora Cultural per tornar a clavar la mirada a l'exterior, tal com ja va fer fa un any Vicenç Lozano per radiografiar els secrets del Vaticà.

Des del Museu Comarcal de Berga, la directora, Alba Perarnau, ha explicat que aquest cicle de conferències esdevé "una oportunitat per a la ciutadania a l'hora de poder escoltar a aquestes persones de l'àmbit comunicatiu que aporten quotidianitat a temes d'actualitat". Per la seva banda, l'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha destacat que "hem portat les grans patums d'aquells temes que ens hem proposat", fent referència a Antoni Batista per parlar d'ETA, a Vicenç Lozano sobre el Vaticà, a Pou i el Torquemada en el cas del Barça, i "ara que ens volíem centrar en l’Orient Mitjà, és una obligació picar la porta de Joan Roura".

Després de la sessió d'aquest divendres, el cicle Àgora Personatges encara tindrà una última xerradaabans que acabi l'any. De cara al desembre, els impulsors treballen per portar a la ciutat un cara a cara per analitzar l'actualitat política al país entre dues veus berguedanes de primer ordre periodístic: Manel Alías i Núria Orriols