És un primer volum que recupera la història i memòria de 23 danses del Berguedà i que n'incorpora els passos i la partitura. Més endavant, es publicarà un segon volum de l'obra amb una altra tanda de danses, de les quals s'explicaran els orígens i com han passat a formar part de la cultura popular del Berguedà. L'objectiu és que tot aquest patrimoni immaterial, sovint força oblidat, segueixi viu i formi part de nou de les celebracions del territori.
Segons han explicat els seus autors, aquest treball ha estat una feina important de recopilació de material. "Aquest és un dels motius d'existir de la Berguedana de Folklore Total com a entitat", segons ha afirmat Maria del Agua Cortés, i permetrà fixar tota la informació de la que ara es disposa amb la voluntat de trobar encara més coses sobre les danses tradicionals de la comarca. Des de l'entitat, esperen que el segon volum pugui sortir a finals d'aquest any.
La Berguedana de Folklore Total va constituir-se legalment l'any 2013, però ja feia anys que la desena de músics que la formen tocaven plegats. La recerca a pobles i arxius els ha permès augmentar el seu repertori fins a sumar una seixantena de danses tradicionals.
Entre les danses que es poden trobar explicades al llibre hi ha el ball de l'Almorratxa de Gironella, els balls de cascavells de l'Ametlla de Merola i de Viver i Serrateix, el ball de les Cosses de Gósol, o la Bolangera de Berga.
.jpg)
La Berguedana de Folklore Total en la presentació del llibre de danses. Foto: Cedida
.jpg)
La Berguedana de Folklore Total en la presentació de dissabte, a l'auditori del Lledó. Foto: Cedida

Un exemplar del nou llibre que fa un recull de la història, els passos i les partitures de 23 danses tradicionals del Berguedà. Foto: Berguedana Folklore Total