La corredora berguedana Núria Picas ha volgut tenir un gest de record, aquest dimarts, per les víctimes del terratrèmol que, justament fa dos anys, va sacsejar el Nepal. Va ser durant l'abril del 2015, quan conjuntament amb Ferran Latorre s'havien plantejat l'objectiu d'escalar el Makalu, de 8.463 metres. Malauradament, però, als pocs dies d'arribar al camp base, van viure en primera persona el terratrèmol que va deixar milers de morts, i van decidir avortar l'ascensió. Un any després, Latorre va tornar al Makalu, i va aconseguir coronar el seu dotzè vuit mil.
Fa uns dies, Picas va tornar a viatjar al país per reprendre l'intent d'ascensió al Makalu. Aquesta vegada, l'esportista d'elit va acompanyada pel bomber berguedà Xavi Batriu i el manresà Salva Figueras. Els tres ja han començat l'expedició amb un trekking per a la vall de l'Everest, a través del qual s'estan adaptant a l'altura.
Aquesta ascensió és un dels grans objectius de la temporada de Picas que, més enllà del repte esportiu, té també un valor sentimental. En un post a les xarxes socials, l'esportista ha recordat que, dos anys després de l'espantós terratrèmol, "el país encara manté tota la seva esplendor".
La berguedana Núria Picas recorda, des de l'Himàlaia, el terratrèmol que va sacsejar el Nepal fa dos anys
La corredora de curses de muntanya celebra que, després de tot, el país mantingui encara "tota la seva esplendor"
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’abril de 2017 a les 21:10
Actualitzat el 25 d’abril de 2017 a les 21:16
Et pot interessar
-
Societat Nous fronts oberts per la Federació Catalana de Natació i el Tossalet
-
Societat Gironella obre el període d'inscripció al Mercat de Nadal
-
Societat L'Ajuntament de Berga aprova una moció de condemna del genocidi palestí
-
Societat Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 10, 11 i 12 d'octubre
-
Societat El Consell Comarcal demana la implantació de les línies de bus Exprés.cat al Berguedà
-
Societat Bagà treu a exposició pública el projecte inicial de rehabilitació de l'antic asil