La Pobla de Lillet celebra aquest cap de setmana la Festa Major del Roser. El municipi ha decidit vestir el programa recordant l'efemèride dels 125 anys d'ençà de l'aterratge del futbol a la vila, i desplega una agenda entre dissabte i dilluns que inclou música en directe, àpats populars o el consolidat Bramabars, entre altres. L'organització és a càrrec de l'Ajuntament de la Pobla de Lillet.
La publicació temàtica dedicada als actes de la Festa Major del Roser d'aquest 2025 està centrada en els 125 anys de futbol a la Pobla de Lillet. El llibret recupera i adapta l'article de Jordi Puntas aparegut en el número 148-149 de la revista L'Erol, elaborat a partir del llibre 100 anys de futbol a la Pobla de Lillet. Història del FC Pobla (1900-2000). El nou text i el llibre són també obra de Puntas. Per aquest motiu, la portada del programa i part de la cartelleria s'ha il·lustrat amb fotografies antigues del club local. El podeu trobar aquí.
El programa de la Festa Major del Roser
Dissabte, 4 d'octubre
- 11.45 hores | Repic general de campanes.
- 12:00 hores | Lectura del pregó de Festa Major. A càrrec de Montserrat Subirana, escriptora poblatana. A la plaça de l'Ajuntament.
- Tot seguit: Espectacle infantil amb Jaume Barris.
- 16:00 hores | Concurs de Botifarra. A la Llar del Pensionista Lillet
- 16:30 hores | 29a Pujada Ciclista a Falgars. Amb la participació dels Amics del Ciclisme Lillet.
- 18:30 hores | Bramabars. Ruta de cerveses i pintxos, i seguici musical amb els Entrompats. Arrencarà a la plaça del Fort.
- 00:00 hores | Nit de concerts amb Natband, Dulce Castigo i DJ Morde. Al Pavelló municipal.
- Entrada gratuïta. Hi haurà servei de Carpa Lila.
Diumenge, 5 d'octubre
- 11.45 hores | Missa solemne i cant dels goigs. En honor a Santa Maria Assumpta. A la parròquia de Santa Maria.
- 12.45 hores | Sardanes amb la Cobla Pirineu. A la plaça del Molí de la Vila.
- 19.00 hores | Concert de Festa Major. A càrrec de la Gran Orquestra Venus. Al Pavelló Municipal.
- Entrades per 15 euros: inclou un mossec.
- Seguidament Ball de Gala amb la Gran Orquestra Venuns.
Dilluns, 6 d'octubre
- 11.00 hores | Missa pels difunts de l'any. A la parròquia de Santa Maria.
- 12.00 hores | Sardanes amb la Cobla Pirineu. A la plaça de les Coromines.
- 20.00 hores | Sopar de Tornaboda. Al Pavelló Municipal.
- Preu: 30 euros (menú infantil per 12 euros). Els tiquets es poden comprar anticipadament a l'Ajuntament o el mateix dia a l'entrada.
- Tot seguit: ball amb Orgue de Gats.